Netflix își lansează abonamentul cu reclame în noiembrie

Netflix a confirmat că abonamentul cu reclame (și mai ieftin) va fi lansat în luna noiembrie. Fiind o nouă funcție, abonamentul va fi, pentru început, testat în 12 țări pentru a măsura și analiza modul în care utilizatorii răspund și cât de mult se uită la respectivele reclame.

Abonamentul va costa șase dolari (adică 6.15 euro, dacă e să ne luăm după cursul de acum) și va include în jur de cinci minute de reclame per oră, conform Financial Time. Important de reținut este că abonamentul deși este mai ieftin, nu va include toată librăria de filme și seriale pe care o ai la dispoziție cu o subscripție normală. Netflix spune că măsura va afecta doar 5-10% din conținut.

Cele 12 țări unde abonamentul va fi disponibil sunt: Australia, Brazilia, Canada, Coreea de Sud Franța, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Spania și Statele Unite.

Cu toate astea, speranța că acest abonament va reuși să mai recupereze din pierderile pe care Netflix le-a suferit în acest an este destul de mare. Greg Peters, directorul de operațiuni al companiei, a spus că introducerea acestui abonament e menit să sporească „creșterea numărului de membri și, în timp, crearea unui flux semnificativ de venituri și profituri suplimentare”.

Totuși, e greu de spus cât de mulți bani va aduce cu adevărat noua subscripție. Experții se așteaptă ca mișcarea să genereze în jurul a trei miliarde de dolari până în 2026, însă calcul este făcut doar pe o estimare a utilizatorilor care ar renunța la pachetul normal în favorea celui cu reclame. Cât despre creșterea Netflix, lucrurile nu sunt ușor de intuit pentru că întreaga mișcare e ceva nemaiîntâlnit la acest nivel.

Pentru agenții din marketing, acest lucru reprezintă o creștere masivă a numărului de afișări de publicitate video cu potențial premium în întreaga lume și ne așteptăm la o cerere puternică. Pentru perspectivele de creștere ale Netflix, implicațiile sunt mai puțin clare, deoarece nu există precedente bune”, a declarat un analist Morgan Stanley pentru FT.

Rămâne de văzut, acum, cât de profitabil va și pentru utilizator. Cinci minute per oră nu e mult, însă faptul că librăria de conținut este afectată nu sună bine pentru un produs de care, aparent, depinzi pentru a crește în continuare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *