Meta lansează un magazin de haine digitale pentru avatarele de pe platformele sale

Meta a anunțat că va lansa un magazin de haine virtuale pentru avatarele de pe Facebook și Instagram. Pentru acest proiect compania a contribuit cu trei mari case de modă: Balenciaga, Prada și Thom Browne. Fiecare dintre ele a pus la dispoziție o serie de haine digitale pe care Mark Zuckerberg le-a etalat într-un clip.

În postarea de pe Facebook, Zuckerberg a prezentat mai multe ținute făcute de partenerii Meta și a vorbit despe importanța bunurilor virtuale pentru spațiul digital. Accentul este, ca de fiecară dată, pe faptul că tot mai mulți creatori de conținut o să dorească să creeze bunuri virtuale pe care să le vândă pe platformele deținute de Meta, iar compania să perceapă o taxă pentru acest lucru. „Economia de creație” –cum o numește Zuckerberg– este în centrul atenției când vine vorba de metaverse, platforme digitale sau lumii virtuale, tocmai pentru că taxele pe care platformele le au sunt o metodă de venit neexploatată, încă, la nivelul dorit.

Bunurile digitale vor fi o modalitate importantă de a te exprima în metavers și un motor important al economiei de creație. Sunt încântat să adaug mai multe mărci și să aduc acest lucru și în VR în curând”, a spus Mark Zuckerberg în postare.

Prețurile din magazinul virtual al Meta, pentru început, vor varia între trei și nouă dolari, conform unui purtător de cuvânt citat de Engadget. Lansarea oficială a magazinului va avea loc săptămâna asta, însă regiunile unde va fi disponibil sunt limitate. SUA, Canada, Mexic și Thailanda sunt țările unde magazinul virtual al Meta va testa piața, cu promisiunea că mai multe branduri vor fi disponibile în timp.

Totuși, nicăieri în postarea lui Zuckerberg nu apare un motiv pentru care utilizatorii să-și dorească aceste ținute. Sigur, sunt ceva mai ieftine decât hainele reale, dar, spre deosebire de acestea, hainele virtuale fluturate de Meta par a fi lipsite de întrebuințare. În afară de obsesia pentru „economia de creație”, Meta nu se obosește să convingă oamenii că aceste produse sunt menite să aducă bani companiei și cam atât.