
Macron, ironizat de Politico pentru o ieșire la adresa jurnaliștilor: „Psiholog pentru presa europeană”
Politico a publicat recent un editorial dur la adresa președintelui Franței, Emmanuel Macron, după ce acesta a avut o ieșire la adresa jurnaliștilor europeni, care-l întrebau despre apelul președintelui Joe Biden de a renunța la brevetele de vaccin împotriva coronavirusului.
„Epidemiolog-șef, think-tanker-in-chief și acum se limitează la presa europeană – se pare că nu are sfârșit talentele președintelui francez Emmanuel Macron”, se arată la începutul articolului semnat de Rym Momtaz.
Prezent la Summitul UE de la Porto, liderul francez le-a ”pus” jurnaliștilor prezenți „o întrebare aproape psihologică”. „Când în urmă cu un an, noi, europenii, lansam ACT-A, schema globală de luptă împotriva Covid-19, atunci nu ați venit să spuneți «Iată! Europenii dețin ascendentul moral. Iată! Statele Unite nu îi urmează!». Și acum, când Statele Unite vin în urma noastră, lucru care se întâmplă, acum spuneți că asta reprezintă leadership moral”, a continuat acesta.
Mai mult decât atât, articolul Politico arată că Macron le-a mai spus reporterilor că el nu poate „să le trateze complexele pentru că el nu are niciunul” – afirmație taxată ulterior de publicație dur.
„În ultimele zile, Macron a părut din ce în ce mai exasperat de comparații cu administrația Biden. El a insistat în repetate rânduri reporterilor că SUA sunt cele care încearcă să țină pasul cu problemele climatice, solidaritatea privind vaccinurile și lupta împotriva discursurilor de ură online și a conținutului terorist.
Nu că ar avea vreun fel de complex, desigur”, concluzionează articolul.
Articole asemănătoare
Ar putea UE să oblige Facebook și Google să plătească pentru știri, ca Australia?
Când realitatea e mai mult decât un reality show: un bărbat și-a anunțat crima într-o emisiune, apoi a pus-o în practică
Curtea Supremă a decis incriminarea celor care deschid conturi pe social media cu identitatea altei persoane
Cartelurile mexicane de droguri își fac marketing pe TikTok
Facebook urmează modelul Google și promite să investească în jurnalismul local