La fiecare șase luni, conținutul de tip deepfake se dublează
”Joacă Jim Carrey în The Shining?”, ”Jim Carrey a refăcut The Shining?”, ”De ce apare Jim Carrey în The Shining?” – Sunt doar câteva dintre întrebările care apar pe Google atunci când cauți numele actorului și celebra peliculă inspirată din romanul cu același nume al lui Stephen King.
Subiectul a devenit popular după ce pe internet a început să circule un video scurt în care Jim Carrey imita la perfecție rolul jucat de Jack Nicholson. Numai că Carrey nu a realizat niciodată o astfel de filmare, momentul fiind rezultatul tehnologiei de tip deepfake.
Deepfake-urile au obținut o atenție largă pentru folosirea lor în videoclipuri pornografice cu celebrități, revengeporn, fake news, farse și fraude financiare. În ultimii ani, fenomenul deepfake a început să fie din ce în ce mai popular, odată cu creșterea numărului de astfel de clipuri.
Un raport realizat de Deep Trace Lab, o firmă de detecție a deepfake, arată magnitudinea reală a fenomenului: conținutul deepfake s-ar dubla la fiecare șase luni, conform Thehindu.com.
În iunie 2020, videoclipurile deepfake identificate online au ajuns la 49.081 în doar șase luni din luna ianuarie a acestui an.
Mai mult decât atât, analiza realizată de companie arată că cele mai populare ținte sunt cele din industria entertainmentului. 95% din toate videoclipurile deepfake identificate de Deep Trace din iulie 2019 și până în prezent au fost din industria de film, modă, sport și media.
Articole asemănătoare
Articolul problemă referitor la accesarea mesajelor criptate „va fi corectat în Senat”, spune Florin Cîțu
Companiile AI negociază cu industria media folosirea articolelor de presă
Surpriza lui Navalnîi pentru Putin, chiar în prima zi a arestării sale: un documentar despre ”cea mai mare șpagă” a liderului de la Kremlin
Prințul Arabiei Saudite, considerat vinovat pentru moartea lui Khashoggi, câștigă mai multă putere
Facebook nu vrea să-i notifice pe cei 533 de milioane de utilizatori ale căror date au fost expuse online