La fiecare șase luni, conținutul de tip deepfake se dublează
”Joacă Jim Carrey în The Shining?”, ”Jim Carrey a refăcut The Shining?”, ”De ce apare Jim Carrey în The Shining?” – Sunt doar câteva dintre întrebările care apar pe Google atunci când cauți numele actorului și celebra peliculă inspirată din romanul cu același nume al lui Stephen King.
Subiectul a devenit popular după ce pe internet a început să circule un video scurt în care Jim Carrey imita la perfecție rolul jucat de Jack Nicholson. Numai că Carrey nu a realizat niciodată o astfel de filmare, momentul fiind rezultatul tehnologiei de tip deepfake.
Deepfake-urile au obținut o atenție largă pentru folosirea lor în videoclipuri pornografice cu celebrități, revengeporn, fake news, farse și fraude financiare. În ultimii ani, fenomenul deepfake a început să fie din ce în ce mai popular, odată cu creșterea numărului de astfel de clipuri.
Un raport realizat de Deep Trace Lab, o firmă de detecție a deepfake, arată magnitudinea reală a fenomenului: conținutul deepfake s-ar dubla la fiecare șase luni, conform Thehindu.com.
În iunie 2020, videoclipurile deepfake identificate online au ajuns la 49.081 în doar șase luni din luna ianuarie a acestui an.
Mai mult decât atât, analiza realizată de companie arată că cele mai populare ținte sunt cele din industria entertainmentului. 95% din toate videoclipurile deepfake identificate de Deep Trace din iulie 2019 și până în prezent au fost din industria de film, modă, sport și media.
Articole asemănătoare
Utilizatorii de social media ignoră etichetele de avertizare implementate de platforme
Editiadedimineata.ro: Turiștii vor avea nevoie de un nou pașaport pentru a călători în UE: pașapoartele COVID-19
Tunisia lansează o campanie împotriva criticilor. Mai mulți jurnaliști au fost arestați
Casa Albă acuză Facebook și YouTube că ar fi răspândit informații false despre vaccinul anti-COVID
Google neagă informația potrivit căreia ar fi dezvăluit imagini din satelit cu baze militare din Rusia