
Înțelegere în valoare de $650 milioane încheiată de Facebook pentru încălcarea vieții private prin funcția de recunoaștere facială
În statul Illinois din SUA, a fost soluționat un caz remarcabil în industria IT în care aproximativ 1.6 milioane de utilizatori ai platformei Facebook au depus plângere pentru nerespectarea normelor referitoare la viața privată.
Instanța federală de judecată a stabilit că banalul „tag” al unei persoane care este sugerat de aplicație prin funcția de recunoaștere facială a utilizatorilor aduce o încălcare a vieții private, iar compania trebuie să îi despăgubească pe reclamanți cât mai repede cu putință pentru prejudiciul creat. Săptămâna trecută instanța federală a aprobat înțelegerea de despăgubire propusă de Facebook în valoare de $650 milioane.
Procesul a fost intentat încă din anul 2015 când un avocat a prezentat în fața unei instanțe regionale că funcția de sugestie de marcare a recunoașterii faciale încalcă normele Legii privind confidențialitatea informațiilor biometrice din Illinois. Altfel spus, pentru a eticheta un prieten pe Facebook, aplicația ar fi trebuit să ceară „prietenului” acordul pentru înregistrarea datelor sale de recunoaștere facială.
În 2018 cauza a devenit una colectivă, iar tocmai în 2019 Facebook a introdus necesitatea de a opta în mod expres pentru funcția de recunoaștere.
Financiar vorbind, câștigurile reclamanților sunt de aproximativ $345 pentru fiecare, cu excepția celor 3 reclamanți inițiatori ai procesului care vor primi în jur de $5 000 fiecare. Însă câștigul este unul mult mai mare pentru cei care activează în domeniul confidențialității datelor din spațiul digital.
Articole asemănătoare
O nouă lege va permite Rusiei să declare jurnaliștii independenți și utilizatorii de social media „agenți străini”
Wikipedia, atacată de apropriați ai administrației Trump
Un om de afaceri ucrainean susține că i-a fost cerut să mintă despre Hunter Biden, în schimbul unei vize
Solicitare 544 pentru a afla cine e purtătorul de cuvânt al Guvernului? PressOne denunță lipsa transparenței
Gen Z știe diferența dintre știrile reale și cele generate cu AI, însă preferă să ignore falsurile