Instrumentul folosit în premieră de Facebook împotriva dezinformării: “întrerupătorul”

Încă de când Facebook a fost arătată cu degetul prima oară pentru eșecurile sale de a proteja utilizatorii, compania de social media a promis că va îmbunătăți constant acest aspect. La 3 ani de la scandalul Cambridge Analytica, Facebook a folosit în premieră un instrument al cărui rezultat pare a fi promițător: “întrerupătorul”.

Scandalul izbucnit după publicarea unor „dovezi incontestabile” de către New York Post, a corupției familiei Biden, a determinat compania lui Mark Zuckerberg să limiteze răspândirea poveștii până la aflarea mai multor informatiii, explică Fortune.com.

CITIȚI ȘI: Tot ce ar trebui să știi despre scandalul mail-urilor lui Hunter Biden și New York Post

Oficial, instrumentul poartă numele de “sistem de examinare a conținutului viral”, însă acest aspect este mai puțin important. Ce este de remarcat este potențialul pe care îl are în limitarea răspândirii informatiilor false, o provocare pentru Facebook.

Însă rezultatele favorabile pe partea de dezinformare ar putea însemna și o potențială pierdere pentru compania americană, întrucât algoritmul favorizează știrile, indiferent dacă acestea sunt reale sau nu. Limitarea acestora ar determina și pierderi semnificative, întrucât ar însemna și reducerea numărului de persoane care văd o reclamă.

New Yorker scrie că „prioritățile de moderare a conținutului (ale Facebook – n.r.)  nu se vor schimba până când algoritmii săi nu vor mai amplifica orice conținut este cel mai captivant sau manipulabil din punct de vedere emoțional. Acest lucru ar putea necesita un nou model de afaceri, poate chiar unul mai puțin profitabil“.

Ideea de “întrerupătoare” care să oprească fluxul de conținut pe un anumit subiect nu aparține însă Facebook, fiind principala recomandare pe care Centrul pentru Progresul American a introdus-o într-un raport privind posibilele metode pe care rețelele de socializare ar putea să le folosească în lupta împotriva dezinformării.