Industria creatorilor de conținut, estimată la 250 de milioane de dolari
Industria creatorilor de conținut este estimată la sute de milioane de dolari, iar perspectivele de creștere sunt impresionante. Platformele de social media au oferit influencerilor posibilitatea de a-și transforma conținutul într-un produs, totul pentru a spori engagementul și banii veniți din publicitate.
Goldman Sachs, în cea mai recentă analiză despre industria creatorilor de conținut (denumită și ”creator economy”), afirmă că valoarea acestui întreg sistem este de 250 de milioane de dolari, iar lucruri vor continua să crească de aici încolo. Până în 2027, creator economy ar putea crește până aproape de 500 de milioane de dolari – datorită numărului tot mai mare de creatori și de programele de plată implementate de platforme, precum modele YouTube, Instagram sau TikTok.
„Fondurile nu se vor epuiza prea curând și vedem din ce în ce mai mulți oameni devenind creatori. Este o carieră viabilă și, în multe cazuri, este plătită mai bine decât locurile de muncă de top din domeniul tehnologiei. Pentru mine, unde se află banii de publicitate este un indiciu important al sustenabilității”, a declarat șefa unei agenții din domeniu, citată de Business Insider.
Cel mai bun loc pentru acești creatori rămâne YouTube, unde venitul din conținut este considerabil mai mare decât ale altor platforme. Asul din mâneca serviciului este popularitatea sa la nivel global; conform Statista, YouTube are aproape 2.5 miliarde de utilizatori lunari – fapt ce clasează platforma pe locul doi, în spatele Facebook.
Mai mult decât atât, un studiu realizat în septembrie 2023, a plasat YouTube peste Netflix în topul preferințelor tinerilor. Diferența nu este uriașă (28.7% dintre respondenți au spus că folosesc Netflix zilnic, în timp ce 29.1% au spus același lucru despre YouTube), însă faptul că o platformă de social media a reușit să devanseze una dintre cele mai populare servicii de video-on-demand demonstrează puterea acestor rețele și, implicit, a creatorilor care servesc conținut.
Articole asemănătoare
Rusia amendează laureatul Premiului Nobel pentru Pace și publicația sa pentru „abuzarea libertății presei”
Notificările – sau cum ajunge presa românească să facă clickbait pentru vizualizări
Meta aduce secțiunea Reels și pe Facebook
Demisie la vârful Agerpres: Alexandru Ion Giboi și-a anunțat plecarea
Care este diferența dintre algoritm și inteligență artificială