
În Indonezia, un robot de pe Twitter ajută în cazul dezastrelor
Când se trezesc dimineața și văd smogul gros pe fereastră, locuitorii din Jakarta scriu pe Twitter. Când își dau seama că drumul este blocat din cauza apei mari, ei scriu pe Twitter. În cursul unei perioade de trei luni în 2013, când Indonezia era încă relativ la început în boom-ul său digital, Jakarta a contribuit deja cu aproximativ 2,4% din toate postările pe Twitter la nivel mondial. În acel an, aproape 50 de persoane au murit în urma inundațiilor care au dus la evacuarea a 20.000 de persoane. Au existat și alte inundații devastatoare în 1996, 2002 și 2007.
Astăzi, dacă un utilizator de Twitter din Jakarta scrie „banjir” în rețeaua socială, care înseamnă „inundație” în indoneziană, primește un răspuns neobișnuit de pe un cont Twitter cu numele @PetaBencana:
„Bună, sunt Robotul de Dezastre. Pentru a raporta inundațiile din apropierea dvs., răspundeți cu #flood.”
Citiți mai multe pe Editiadedimineata.
Articole asemănătoare
Oamenii care cataloghează erorile jurnalistice ca fiind ”fake news” au nevoie de un sentiment de ordine
Politico: Extravaganța alegerilor din România trezește fantomele trecutului fascist
Rusia, condamnată de către CEDO pentru rele tratamente aplicate opozanților politici
Google neagă informația potrivit căreia ar fi dezvăluit imagini din satelit cu baze militare din Rusia
Compania-mamă a The Guardian continuă eforturile de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră