
În Indonezia, un robot de pe Twitter ajută în cazul dezastrelor
Când se trezesc dimineața și văd smogul gros pe fereastră, locuitorii din Jakarta scriu pe Twitter. Când își dau seama că drumul este blocat din cauza apei mari, ei scriu pe Twitter. În cursul unei perioade de trei luni în 2013, când Indonezia era încă relativ la început în boom-ul său digital, Jakarta a contribuit deja cu aproximativ 2,4% din toate postările pe Twitter la nivel mondial. În acel an, aproape 50 de persoane au murit în urma inundațiilor care au dus la evacuarea a 20.000 de persoane. Au existat și alte inundații devastatoare în 1996, 2002 și 2007.
Astăzi, dacă un utilizator de Twitter din Jakarta scrie „banjir” în rețeaua socială, care înseamnă „inundație” în indoneziană, primește un răspuns neobișnuit de pe un cont Twitter cu numele @PetaBencana:
„Bună, sunt Robotul de Dezastre. Pentru a raporta inundațiile din apropierea dvs., răspundeți cu #flood.”
Citiți mai multe pe Editiadedimineata.
Articole asemănătoare
Digital News Report 2019: Românii au din ce în ce mai puțină încredere în presă
Ea e Adela, spioana rusoaică la Napoli, infiltrată în baza NATO
Mitul ”viermilor” din măști, demontat de fizicianul Cristian Presură: „Seamănă cu un fir textil”
Trump a lansat un site despre mandatul său. A omis însă cele două proceduri de impeachment sau criza Covid
Rețelele sociale au pierdut aproape 10 miliarde de dolari din cauza modificării setărilor de confidențialitate ale iPhone