În Indonezia, un robot de pe Twitter ajută în cazul dezastrelor

Când se trezesc dimineața și văd smogul gros pe fereastră, locuitorii din Jakarta scriu pe Twitter. Când își dau seama că drumul este blocat din cauza apei mari, ei scriu pe Twitter. În cursul unei perioade de trei luni în 2013, când Indonezia era încă relativ la început în boom-ul său digital, Jakarta a contribuit deja cu aproximativ 2,4% din toate postările pe Twitter la nivel mondial. În acel an, aproape 50 de persoane au murit în urma inundațiilor care au dus la evacuarea a 20.000 de persoane. Au existat și alte inundații devastatoare în 1996, 2002 și 2007.

Astăzi, dacă un utilizator de Twitter din Jakarta scrie „banjir” în rețeaua socială, care înseamnă „inundație” în indoneziană, primește un răspuns neobișnuit de pe un cont Twitter cu numele @PetaBencana:

„Bună, sunt Robotul de Dezastre. Pentru a raporta inundațiile din apropierea dvs., răspundeți cu #flood.”

Citiți mai multe pe Editiadedimineata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *