
În Indonezia, un robot de pe Twitter ajută în cazul dezastrelor
Când se trezesc dimineața și văd smogul gros pe fereastră, locuitorii din Jakarta scriu pe Twitter. Când își dau seama că drumul este blocat din cauza apei mari, ei scriu pe Twitter. În cursul unei perioade de trei luni în 2013, când Indonezia era încă relativ la început în boom-ul său digital, Jakarta a contribuit deja cu aproximativ 2,4% din toate postările pe Twitter la nivel mondial. În acel an, aproape 50 de persoane au murit în urma inundațiilor care au dus la evacuarea a 20.000 de persoane. Au existat și alte inundații devastatoare în 1996, 2002 și 2007.
Astăzi, dacă un utilizator de Twitter din Jakarta scrie „banjir” în rețeaua socială, care înseamnă „inundație” în indoneziană, primește un răspuns neobișnuit de pe un cont Twitter cu numele @PetaBencana:
„Bună, sunt Robotul de Dezastre. Pentru a raporta inundațiile din apropierea dvs., răspundeți cu #flood.”
Citiți mai multe pe Editiadedimineata.
Articole asemănătoare
Atacurile Turciei asupra kurzilor, urmări dramatice: un jurnalist, omorât în timpul bombardamentelor
Consiliul de Supraveghere al Meta îi cere companiei să fie transparentă cu privire la politicile de moderare
Șeful spionajului rus dă vina pe serviciile occidentale pentru atacul cibernetic asupra SolarWinds
Google ar fi eliminat peste 99 de milioane de reclame false despre COVID-19 în 2020
Cehia schimbă modalitatea de predare a istoriei în şcoli, pentru a combate propaganda rusă