Google oferă posibilitatea utilizatorilor europeni să opteze ce servicii ale companiei vor împărtăși datele colectate de la ei. Măsura este implementată pentru a asigura respectarea legii DMA, care va intra în vigoare pe 6 martie.
În mod concret, Google va permite ca utilizatorii să aleagă dintre trei opțiuni legate de partajarea între servicii – Google Search, YouTube, Google Ads, Google Play, Chrome, Google Shopping și Google Maps – și să stabilească dacă sau câte dintre acestea vor avea acces la datele lor.
„Puteți alege să păstrați toate aceste servicii conectate, puteți alege ca niciunul dintre aceste servicii să nu fie conectat sau puteți alege care dintre aceste servicii individuale doriți să le păstrați conectate”, scrie compania în postarea de pe blog.
Cu toate acestea există anumite cazuri când datele vor fi împărtășite între servicii, indiferent de opțiunea utilizatorului. Aceste excepții se referă, în principal, la măsuri antifraudă și la respectarea legilor, însă există situații când două servicii trebuie să facă asta pentru a reuși să îndeplinească o acțiune.
„Datele dvs. pot fi partajate între serviciile Google pentru a vă ajuta să îndepliniți sarcini atunci când două servicii sunt oferite împreună. De exemplu, dacă efectuați o achiziție pe Google Play, Play și Google Payments vor partaja informațiile aferente pentru ca dvs. să puteți finaliza achiziția”, menționează Google.
Dacă alegi ca datele să nu fie transmise între celelalte platforme deținute de Google, atunci o să vezi anumite schimbări legate, în principal, de conținutul personalizat. Dacă Search, YouTube și Chrome nu vor legate, recomandările și conținutul din feedul Discover (Chrome) sau What to watch (YouTube) vor începe să fie tot mai inexacte cu privire la interesale tale. Ceea ce, până la urmă, nu e un lucru atât de teribil.
Leave a Comment