Google lansează o arhivă a reclamelor pe care le rulează

Google implementează o arhivă a tuturor reclamelor pe care le rulează pe platformele sale. Denumită ”Ads Transparency Center” (centrul de transparență a reclamelor), funcția permite utilizatorilor să accese detalii despre cine e în spatele unei reclame ce apare în cadrul serviciilor oferite de Google.

Anunțul a fost făcut într-o postare pe blogul companiei unde se vorbește în amănut despre decizia de a crea această arhivă. Cel mai important aspect îl reprezintă informațiile pe care Google le va face publice. Utilizatorii vor putea accesa informații despre cine rulează o reclame, precum și istoricul de publicitate. În plus, Google va arăta regiunea unde reclamele au fost rulate și formatul acestora (fie ca videoclip pe YouTube, reclamă pe motorul de căutare sau simplu panou publicitar de pe diferitele site-uri deținute de Google).

Arhiva va afișa toate anunțurile rulate în ultimele 30 de zile din lista de agenți de publicitate verificați de Google. Ads Transparency Center nu este încă disponibil la nivel global, însă compania a spus că acesta lucru se va întâmpla în săptămânile următoare.

Transparența generează încredere cu oamenii și partenerii noștri și ne ajută să ne menținem răspunzători pentru activitatea pe care o desfășurăm. Un lucru pe care l-am auzit clar și răspicat din partea utilizatorilor este că aceștia doresc să știe mai multe despre cine le arată reclamele pe care le văd online”, a declarat vicepreședintele departamentului de reclame, citat de Bloomberg.

E interesant cum această transparență a devenit o prioritate relativ târziu pentru Google. Meta și-a lansat propria arhivă de reclame – Ad Library – încă din 2019. Anul trecut Google implementa My Ad Center, un loc unde poți să setezi ce reclame vrei să vezi, pe care vrei să le blochezi sau pe care le raportezi, însă nu exista o opțiune care să-ți ofere detalii despre cine e în spatele campaniilor publicitare.

E un pas important, chiar dacă puțin întârziat, pe care Google îl face, mai ales că este cel mai important jucător din sectorul reclamelor digitale. Bloomberg citează analize ce estimează că în acest an Google va genera puțin peste 180 de miliarde de dolari și ca acapara aproape 30% din piața de publicitate online.

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri