Fluieră ca să identifici melodia. Ce metode există pentru a căuta muzică online

De curând, Google a anunțat o nouă funcționalitate menită să te ajute să descoperi muzica: Hum to Search. Este vorba despre o metodă prin care afli ce piesă ți-a rămas în minte fluierând-o sau fredonând ce știi din ea, în timp ce Google te ascultă. Aplicații precum Shazam aveau deja de mult timp această funcție, dar căutarea se făcea în bazele lor de date proprii.

Cum funcționează Google Hum To Search

Tehnic vorbind, Google caută tot în baza de date proprie, pentru că motorul de căutare are tot timpul o copie fidelă a întregului Web și acolo se fac căutările de orice tip: prin text, prin voce, prin imagini etc.

Pentru a căuta o melodie după fluierat, trebuie deschisă aplicația Google Search sau poate fi folosit widget-ul Google Search. Apoi apăsați pe microfon şi pe butonul „Search a song”. După ce fluierați destul din melodie, vor apărea rezultatele, fiecare cu procentajul de potrivire al cântecului găsit cu ceea ce ați fredonat.

Puteți selecta cea mai bună potrivire și explora informații despre melodie și artist, puteți urmări videoclipuri sau asculta melodia în aplicația de muzică preferată. Mai mult, puteți găsi versurile și chiar auzi alte înregistrări ale melodiei, atunci când acestea sunt disponibile.

În plus, prin utilizarea lui Google Assistant, este suficient să întrebați: „Hey Google, what’s this song?”. Pe Android, căutarea melodiilor funcţionează în 20 de limbi, iar pe iPhone doar în engleză.

Fiecare melodie are propria identitate unică. Prin modele de învățare automată (machine learning), este identificată amprenta unei piese. Sunetul este transformat într-o secvență bazată pe numere. Modelele sunt instruite să identifice melodii dupăo varietate de surse: cântat, fluierat, fredonat, înregistrări de studio etc. Algoritmii elimină toate celelalte detalii, cum ar fi timbrul și tonul vocii.

Shazam poate identifica și emisiuni TV

Probabil că folosiți deja Shazam de mult timp. Aplicația de recunoaștere a muzicii pe baza fredonatului s-a dezvoltat mult și acum are propriul top muzical, dar oferă și posibilitatea de a recunoaște filme, reclame și emisiuni de televiziune. Compania fondatoare, Shazam Entertainment Limited, a fost lansată în 1999. În 24 septembrie 2018, compania a fost cumpărată de Apple cu 400 de milioane de dolari.

În mod similar lui Google Hum To Search, Shazam se bazează pe amprentele digitale ale pieselor, numite spectrograme. Există o bază internă de amprente digitale în care se caută compatibilități cu fragmentul de zece secunde captat de microfonul telefonului. Printre implementările aplicației, se află: iTunes, Apple Music, Spotify, YouTube, Groove Music.

Shazam Encore este versiunea cu plată a aplicației. În 2012, acesteia i s-a adăugat funcția de căutare a distribuției unui show TV și capacități de social media. În 2014, Shazam a căpătat mai multe funcții, printre care Resonate, un produs care le permite rețelelor de televiziune să-i acceseze tehnologia și baza de date cu utilizatori.

Bing Audio, aplicația familiei Microsoft

Bing Audio este o aplicație de recunoaștere a muzicii creată de Microsoft, care este instalată pe telefoanele Windows. Serviciul este conceput doar pentru a recunoaște melodiile înregistrate, nu pentru spectacole live sau fluierat/fredonat. Abonații Xbox Music Pass pot adăuga imediat melodiile recunoscute la playlisturile lor.

O caracteristică unică în comparație cu servicii similare este că Bing Audio ascultă și analizează continuu muzică, în timp ce majoritatea celorlalte servicii pot asculta doar pentru o perioadă fixă de timp.

WhoSampled, ca să vezi cine a luat de la cine

Nadav Poraz a fondat site-ul în Londra, în 2008. Aplicațiile mobile au fost lansate în 2012 (iPhone) și 2014 (Android). Funcția cea mai interesantă nu este recunoașterea melodiilor, ci faptul că aplicația îți arată cine a folosit părți din melodia respectivă, dar și ce mostre a folosit acea piesă recunoscută, din alte melodii din lume.

Baza de date este generată de utilizatori și este revizuită de moderatori, înainte ca noul conținut să devină live. În 2015, aplicația a adăugat suport pentru clipuri de film și televiziune. În anul următor, a început o colaborare cu Spotify și a introdus un joc inspirat de teoria celor șase grade de separare, care urmărește relațiile dintre artiști, producători și piesele acestora.

Versiunea gratuită a aplicației afișează reclame. Dacă vreți să scăpați de ele și să aveți opțiunea de a căuta piese prin ascultare cu microfonul, trebuie să plătiți un abonament de 44 de lei pe an.

Foto: Averie Woodard (Unsplash)

George Hari Popescu:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri