Google, greșeală de proporții uriașe. Platforma colectează datele medicale a milioane de oameni

Platforma tehnologică Google a colectat datele medicale a milioane de utilizatori, fără permisiunea acestora, în scopul unui nou proiect inițiat de către corporația americană.

Google lucrează la „Project Nightingale” (Proiect Privighetoarea), ce presupune accesarea informațiilor pacienților din cadrul instituției medicale Ascension pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor de sănătate, potrivit digi24.ro, care citează The Wall Street Journal.

Un acord a fost semnat anul trecut între cele două mari organizații. Prin intermediul acestui contract, Google poate accesa datele personale a milioane de americani, ce locuiesc în 21 de state din cele 50. Acordul, deși a fost încheiat în 2018, ar fi luat amploare în această vară, iar pacienții și doctorii nu au fost anunțați de înțelegere și, implicit, nici de colectarea informațiilor personale.

Cotidianul american a dezvăluit luni acțiunile recente ale companiei tehnologice. În articol se precizează și că mai bine de 150 de angajați ai Google au accesat deja datele a milioane de pacienți. Printre informațiile personale colectate se numără diagnostice, istoric medical, numele și data de naștere și rapoarte cu caracter medical. Intenția corporației este de a le folosi pentru un proiect care, ajutat de inteligența artificială, va aduce schimbări sau ajustări în tratamentul oamenilor.

Printr-o declarație de presă, Google a menționat că nicio lege federală nu este încălcată în ceea ce privește protecția datelor medicale, scopul acestuia fiind „îmbunătăţirea rezultatelor, reducerea costurilor şi salvarea de vieţi”, specifică Tariq Shaukat, președintele Google Cloud.

În ultimul timp majoritatea companiilor mari tehnologice au ajuns în atenția autorităților din cauza preluărilor nepermise de date personale, ce intră în contradicție cu confidențialitatea „asigurată” de către acestea. Această nouă controversă în jurul Google este o problemă deja familiară pentru utilizatorii social-media, întrucât accesarea informațiilor cu caracter personal devine o obișnuință în rândul corporațiilor. Este bine cunoscut scandalul prin care Facebook a permis firmei Cambridge Analytica să colecteze datele a milioane de utilizatori, dar și noile tentative de spionaj prin intermediul Twitter și WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *