Cât câștigă presa pro-Kremlin? O poveste de milioane de dolari

Dezinformarea pro-Kremlin nu este doar puternic finanțată de stat (de pilda Russia Today) dar datorită prezenței în online, câștigă sume colosale de bani prin intermediul canalelor de YouTube.

Cu peste 1,9 miliarde de utilizatori înscriși, YouTube a devenit un teren de luptă pentru audiență. Canalele pro-Kremlin iau și ele parte la această bătălie. De fiecare dată când urmărim ceva pe YouTube, observăm că la început sau pe parcurs, apare o reclamă. Așa se câștigă bani -atât YouTube (aproximativ 55 de procente), cât și autorii de content (aproximativ 45 procente). Schema câștigului e simplă: vizualizările aduc bani.

Între 2017 și 2018 mai multe canale pro-Kremlin (NTV, Russia Today, Russian 1, Ruptly TV, TV Zvezda și alții) au câștigat cel puțin 6 milioane de dolari potrivit celor de la Omelas. Cele mai mari câstiguri le-au avut versiunile în engleză și rusă ale canalelor pro-Kremlin. Rezultatul a venit în urma unei cercetări ce analiza costul pe vizualizare.

Desigur, oricine este liber să urmărească ceea ce dorește. Totuși, problema cu Russia Today și alte canale pro-Kremlin e că ele nu oferă un punct de vedere alternativ și nici nu sunt site-uri de media independente, așa cum pretind. Ele răspândesc conspirații, minciuni și manipulări, câștigând sume uriașe de bani procedând astfel.

Canalele pro-Kremlin folosesc dezinformări pentru a adânci anumite clivaje în diverse societăți și pentru a avansa agenda Kremlinului. Chiar editorul șef al Russia Today (RT), Margarita Simonyan a declarat că RT e capabil “să conducă războaie Informaționale împotriva întregului Occident”, folosind “arme informaționale”. Amintim că în Franța, președintele Emmanuel Macron a denunțat site-urile Sputnik și RT acuzându-le că “răspândesc o propagandă mincinoasă”.

2 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *