Ieri scriam despre publicațiile din Germania care au depus o plângere Comisiei Europene cu privire la politica Google de a schimba cum funcționează cookie-urile provenite de la terți. În locul acestora, compania americană va implementa sistemul ”Topics” (interese).
Mai exact, browserul Chrome n-o să mai salveze cookie-urile ca până acum, sub formă codată greu de descifrat, ci o să le grupeze în funcție de interesele tale. După cum poți să vezi în videoclip, dacă Chrome observă că vizitezi frecvent un site despre sport, browserul o să salveze sportul ca unul din interesele tale și, astfel, vei primi ad-uri relevante din această sferă. Până acum Google folosea un sistem de cookies care te plasa într-un grup de oameni cu interese similare, iar părțile terțe aveau acces la informațiile grupului respectiv. Din 2023 (anul când Google vrea să introducă noul sistem) terții nu vor mai putea să stocheze cookies în Chrome, însă nici tu nu vei ma face parte dintr-un grup, ci vei fi singur, iar terții vor putea vedea atât site-urile pe care le vizitezi, cât și interesele tale.
Unii experți sunt de părere că sistemul ”Topics” al Google va aduce un nou set de probleme pentru utilizatori. Cea mai mare dintre ele va fi faptul că utilizatorul va fi mult mai ușor de identificat pe baza site-urilor pe care le vizitează. Dacă o entitate află cine ești vei fi vizat mult mai ușor și o să ți se livreze ad-uri personalizate, unele care ar putea chiar să încalce normele pe care Google le are în vigoare. Gigantul american pare să știe despre această problemă și lucrează la o soluție care ar urma să fie anunțată la finalul acestei săptămâni, conform The Verge.
Leave a Comment