
Google, amendată cu 220 de milioane de euro pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online
Franța, prin Autoritatea de Reglementare Antitrust, a stabilit că compania-mamă a Google, Alphabet, a făcut abuz de poziție dominantă pe piața de publicitate online.
În acest sens, autoritatea a decis ca Google să fie amendată cu 220 milioane de euro. Penalizarea impusă de Franța era mai mare, însă Alphabet a decis să semneze un acord prin care se angajează să modifice unele practici privind publicitatea online, informeaăz G4Media.
Investigația a scos la iveală că instrumentele folosite de Google în publicitatea online au devenit esențiale pentru editorii online, făcându-i pe aceștia să devină dependenți de serviciile de advertising puse la dispoziție de compania americană.
„Decizia de a sancţiona Google are o importanţă deosebită deoarece este prima decizie din lume care se concentrează pe procesele algoritmice complexe de licitaţie pe care se bazează publicitatea online”, a afirmat Isabelle de Silva, şeful Autorităţii franceze de Reglementare Antitrust.
O investigație similară este desfășurată și în Italia, unde Autoritatea de Concurenţă din Italia suspectează că Google s-a folosit de datele colectate prin propriile aplicații pentru a-și opri competitorii.
Articole asemănătoare
Coreea de Sud s-ar putea alătură țărilor care au o lege împotriva ”fake news”
Discursul lui Orban de la Băile Tuşnad, preluat de televiziunea rusă. În platou s-a discutat destabilizarea Vestului
Marile companii AI apără costurile imense pentru această tehnologie, după lansarea DeepSeek
Tragedia de la Piatra Neamț a ținut peste 1,3 milioane de români în fața televizoarelor
O companie de spyware, investigată de autoritățile germane. Ar fi vândut ilegal tehnologie de supraveghere Turciei