Google acceptă să plătească peste 300 de agenții de presă din UE
Google a încheiat acorduri cu peste 300 de companii de presă din Uniunea Europeană și s-a angajat să plătească pentru știrile care sunt urcate sau accesat pe platformele sale. Momentan, doar în șase țări ale Uniunii există astfel de acorduri, însă Google promite că va include mai multe agenții în viitor și va pune la dispoziție instrumente prin care acestea să se înscrie pentru parteneriat.
Conform Reuters, țările în care Google își desfășoară acordurile sunt Germania, Franța, Austria, Olanda, Irlanda și Ungaria. Planul este ca programul de parteneriate să fie extins, iar Google este în negociere cu alte țări UE. Interesat de notat este faptul că mai mult de jumatate dintre acorduri sunt încheiate cu agenții și companii de presă din Germania. Ar fi minunat dacă Google nu doar că și-ar extinde acest program, dar să o facă într-un mod echitabil.
”Anunțăm acum lansarea unui nou instrument pentru a face oferte pentru alte mii de editori de știri, începând din Germania și Ungaria și extinzându-se în alte țări din UE în următoarele luni”, a declarat Sulina Connal, directorul pentru parteneriate editoriale și de știri, pentru Reuters.
Compania nu menționat suma care este remunerată agențiilor de presă și nici care sunt următoarele țări în care vrea să se extindă. Anunțul companiei vine în urma adoptării legii copyright la nivelul Uniunii Europene în 2019. Mai multe detalii vor fi făcute publice la Conferința Anuală I/O a Google de azi, unde compania anunță cele mai noi servicii de software sau produse care urmează să fie lansate.
Similar, în Canada guvernul a propus o lege care obligă marile platforme tech să plătescă companiile de presă. Proiectul de lege este deocamdată dezbătut în parlamentul canadian, însă e limpede că piața media din întreaga lume caută să responsabilizeze companiile Big Tech care se folosesc de conținutul generat de jurnaliști și agenții de presă.
Uniunea Europeană are acum șansa să dezvolte întreaga industrie de media de care dispune dacă este atentă cum marile companii din tech decid să implementeze prevederile legii copyright.
Articole asemănătoare
Facebook susține că Instagram nu este toxic pentru adolescenți
Ce se vede la televizor de Revelion: Divertis, Vacanța Mare, Untold și Dan Negru
Co-fondator WhatsApp: „Am vândut viața privată a user-ilor pentru un profit mai mare”. Cum îi răspunde un oficial Facebook
Facebook poate fi dată în judecată din cauza algoritmului publicitar părtinitor, în SUA
Coca-Cola a pierdut patru miliarde de dolari după ce Ronaldo a dat la o parte două sticle de suc