Google a plătit puțin peste 26 de miliarde de dolari pentru a se asigura că motorul său de căutare va rămâne implicit pe browserele de internet și pe aplicații pentru telefoane mobile. Banii au fost dați mai multor companii, printre care și Apple, care oferă motorul Google de căutare pe majoritatea dispozitivelor sale – de la iPhone și iPad până la calculatoarele și laptopurile Mac.
Google este în mijlocul unui proces antitrust în care este acuzată de Departamentul de Justiție din SUA de monopol cu privire la motorul său de căutare, menținut prin contractele încheiate cu alte companii.
Suma a fost prezentată de un director executiv – Prabhakar Raghavan, responsabil de motorul de căutare și de publicitate – ce a fost chemat să depună mărturie și se referă la anul 2021. Conform Bloomberg, Raghavan a declarat că, față de 2014, această sumă s-a triplat. Acesta a adăugat că veniturile generate de publicitatea online din căutări s-au ridicat la 146 de miliarde de dolari. Comparativ cu cele 26.3 de miliarde de dolari plătite pentru a menține motorul de căutare al Google implicit pe alte platforme, gigantul american pare că nu are probleme în a acoperi aceste costuri.
Deși nu toată suma a mers către Apple (Raghavan nu a oferit detalii în acest sens), experții spun că majoritatea banilor acolo au ajuns. Conform CNBC, firmele de analiză din piață estimează că Apple ar urma să primească 19 miliarde de dolari anul acesta pentru a face Google motorul implicit pe dizpozitivele producătorului american.
Google nu a dorit ca suma să fie prezentată public, pe motiv că asta ar afecta viitoarele contracte ale companiei, însă judecătorul cazului a decis că informația trebuie făcută publică.
Până acum, procesul a scos la iveală cum Google a reușit să convingă Apple să nu accepte contracte din partea Microsoft și faptul că prețurile pentru reclame online au fost crescute, însă compania a făcut acest lucru fără să anunțe agenții de publicitate.
Leave a Comment