Fake news-urile de pe Facebook au performat de șase ori mai bine decât știrile reale, în 2020

În 2020, fake news-urile de pe Facebook au avut de șase ori mai multe vizualizări, reacții, comentarii și distribuiri decât știrile reale, o arată un studiu realizat de Universitatea New York și Universitatea Grenoble Alpes din Franța.

Cercetătorii au analizat articole de la surse cunoscute de dezinformare din perioada august 2020 – ianuarie 2021 și au concluzionat că informațiile false au fost mai atrăgătoare pentru utilizatorii platformei de social media, conform The Independent.

Dr. Rebekah Tromble, șefa Institutului pentru date, democrație și politică din cadrul Universității George Washington, a declarat că studiul „ajută la adăugarea unui număr tot mai mare de dovezi că, în ciuda unei varietăți de eforturi de atenuare, dezinformarea a găsit o casă confortabilă – și un public angajat – pe Facebook”.

Compania de pe Silicon Valley susține, însă, că studiul nu este relevant, argumentând că „acest raport analizează în principal modul în care oamenii interacționează cu conținutul din Pages, care reprezintă o cantitate foarte mică din tot conținutul de pe Facebook”.

„Engagementul nu ar trebui, de asemenea, să fie confundat cu cât de mulți oameni văd [postarea] de fapt pe Facebook. Când te uiți la conținutul care are cea mai mare acoperire pe Facebook, nu seamănă deloc cu ceea ce sugerează acest studiu, așa cum se arată în raportul nostru de conținut pe scară largă și în studiile setului de date condor Social Science One”, a mai afirmat purtătorul de cuvânt al rețelei sociale.

În răspuns, coordonatorul studiului afirmă că termenul la care face Facebook referire și care indică numărul real de persoane care văd o postare se numește ”impressions”, date pe care compania nu le furnizează.

Cercetătorii acuză că le-a fost interzis accesul la platformă

Acuzațiile nu se opresc însă aici. Cercetătorii susțin că luna trecută, Facebook le-a blocat conturile personale și accesul la platformă, conform CNN.

Compania susține că decizia a venit ca urmare a unui alt studiu, despre reclame politice, în care a fost utilizată o extensie de browser care le-a permis utilizatorilor să împărtășească anonim adsurile pe care le-au văzut pe Facebook cu cercetătorii.

„Proiectul Observator publicitar NYU a studiat reclame politice folosind mijloace neautorizate pentru a accesa și colecta date de pe Facebook, încălcând Termenii și condițiile noastre. Am întreprins aceste acțiuni pentru a opri folosirea neautorizată și pentru a proteja confidențialitatea oamenilor, în conformitate cu programul nostru de confidențialitate conform Ordinului FTC”, se arată într-un comunicat semnat de Mike Clark, directorul de management al produselor.

Universitatea din New York susține însă că explicația oferită de Facebook nu pare plauzibilă, întrucât extensia încă este disponibilă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *