Facebook se aliază cu presa australiană pentru combaterea dezinformării precedente alegerilor

A smartphone user shows the Facebook application on his phone in the central Bosnian town of Zenica, in this photo illustration, May 2, 2013. Facebook Inc's mobile advertising revenue growth gained momentum in the first three months of the year as the social network sold more ads to users on smartphones and tablets, partially offsetting higher spending which weighed on profits. REUTERS/Dado Ruvic (BOSNIA AND HERZEGOVINA - Tags: SOCIETY SCIENCE TECHNOLOGY BUSINESS) - GM1E9530ENY01

Facebook și Instagram, cele două platforme lideri în social media, vor colabora cu o agenție de presă din Australia, AAP (Australian Associated Press) pentru a ajuta la informarea cât mai corectă a populației în privința viitoarelor alegeri parlamentare din 2022.

Alierea forțelor de propagare a mesajelor în online se va desfășura până la data de 24 noiembrie, pentru a premedita o parte a campaniei de dezinformare și rea famare care este așteptată între opozanți. Scopul final este de a încuraja populația la riguroasa examinare a informațiilor ce le sunt prezentate în cadrul platformelor sociale și la îmbunătățirea competenței mediatice generale, prin articole explicative asupra analizei conținutului.

Statul Australian este activ implicat în combaterea dezinformării, anul acesta încheind o înțelegere cu Facebook, Twitter și Google pentru formarea unui comitet dedicat detectării conținutul care încalcă un cod de conduită în mediul online.

Josh Machin, șeful de politici publice al Facebook în Australia, a informat că intenția companiei este să implementeze o „gamă de măsuri” pentru a combate dezinformarea.„Când ne gândim la măsurile de integritate a alegerilor, combaterea dezinformării este o parte foarte importantă din aceasta”, a spus el pentru Guardian Australia.

Anunțul companiei Facebook Inc. a apărut după o serie de acuzații lansate de Frances Haugen, fostă angajată Facebook a departamentului de integritate, care a susține că intențiile companiei sunt de a pune profitul înaintea siguranței. Haugen le-a spus deputaților australieni săptămâna trecută că Facebook ar trebui să fie forțat să publice o listă zilnică de link-uri în tendințe, pentru a permite autorităților să anuleze rapid informațiile greșite de pe platformă.

Înalta Curte din Australia s-a pronunțat în septembrie asupra unui recurs formulat de companiile media, decizia fiind că proprietarii paginilor de rețele de socializare sunt responsabili pentru comentariile postate pe acele pagini. Primul ministru, Scott Morrison, semnalat modificările legii pentru a elimina protecția oferită de companii precum Facebook privind identitatea celor din spatele comentariilor,

Rîpeanu Antonia:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri