
Facebook poate fi dată în judecată din cauza algoritmului publicitar părtinitor, în SUA
O instanță din SUA a decis că Facebook poate fi dată în judecată din cauza algoritmului aplicat reclamelor online pentru că acesta ar fi părtinitor, lucru ce produce discriminării cu privire la conținutul de pe platformă.
În 2020, Facebook a fost acționată în judecată pe motiv că nu ar arăta reclame pentru servicii de asigurare femeilor și persoanelor în vârstă, conform The Verge. Până acum, gigantul social media invoca o lege din SUA (denumită Section 230), care apără platformele de conținutul ilegal publicat de utilizatorii săi.
Recent, însă, o instanță din California a stabilit că Facebook „știa că agenții de publicitate din domeniul asigurărilor și-au direcționat în mod intenționat reclamele în funcție de vârsta și sexul utilizatorilor”, iar asta încalcă legile drepturilor civile. The Verge citează instanța ca identificând Facebook nu doar ca o simplă rețea ce găzduiește conținut, ci ca o platformă care „creează, modelează sau dezvoltă conținut cu ajutorul instrumentelor sale”.
Plângerea înaintată în 2020 se concentra pe experiența unei femei în vârstă de 48 de ani, care a intrat pe Facebook în căutarea unei firme de asigurări. Avocații acesteia au arătat că femeia nu a primit reclame cu astfel de firme pentru că algoritmului o elimina din lista de posibili clienți din cauza vârstei și a sexului acesteia.
Articole asemănătoare
Google implementează un motor complex de asistență: căutări pe bază de content, nu doar cuvinte
Editiadedimineata: Putin îl felicită pe Biden și este pregătit de colaborări. Care este mesajul liderului de la Kremlin către președintele ales american
Black Friday 2020: bugete personale mari, stratageme de marketing, legislația din domeniu
După Meta, acum și Google anunță blocarea știrilor pentru utilizatorii din Canada
Elon Musk se alătură consiliului de conducere al Twitter și promite schimbări