Facebook nu reușește să combată dezinformarea privind schimbările climatice
Dimensiunea dezinformării climatice pe Facebook este ”uluitoare”, conform unei noi analize.
ONG-ul de mediu Stop Funding Heat a publicat un raport în care a analizat datele a peste 195 de pagini și grupuri Facebook. Cercetătorii au descoperit peste 48,000 de postări care minimalizează sau neagă criza climatică. În total, aceste postări au primit 1,36 milioane de vizualizări în fiecare zi.
Studiul a analizat pagini despre care se știe că distribuie informații eronate despre criza climatică. Dintre acestea, 41 au fost considerate grupuri care postează exclusiv dezinformări climatice. Grupuri precum „Schimbările climatice sunt naturale”, „Schimbările climatice sunt o porcărie” sau „Realismul climatic”, distribuiau, în principal, memeuri care negau existența schimbărilor climatice și ironizau politicienii care încercau să le abordeze.
Restul de 155 de pagini îi cuprinde pe cei care postează informații false despre climă, dar care postează și alt tip de conținut. Mai exact, sunt pagini ale unor personalități politice de dreapta (ca Nigel Farage sau Marjorie Taylor Greene), agenții de presă sau personalități mass-media ( Breitbert și Fox News, în principal ), care postau articole înșelătoare și dezinformări despre criza climatică.
„Această răspândire galopantă a dezinformării climatice se înrăutățește substanțial” , a declarat Sean Buchan, cercetător și manager al Stop Funding Heat, pentru The Guardian. Raportul a constatat că interacțiunile cu postările care neagă schimbările climatice au crescut cu peste 76% în ultimul an.
Facebook spune că luptă cu dezinformarea prin etichetarea informațiilor false despre climă și încurajează utilizatorii să viziteze Climate Science Center, o pagină specială care conține date din surse credibile privind criza climatică.
Problema este că acest Climate Center are, aproximativ, 100.000 de vizite zilnice la nivel global, conform calculelor Facebook. Un număr semnificativ mai mic decât cel al utilizatorilor care vizualizează postări cu dezinformări climatice. Un număr cu peste 13% mai mic, după cum arată cercetătorii.
Publicarea studiului coincide cu summitul COP26, de la Glasgow, privind clima și îndeamnă guvernele să ia serios în considerare rolul rețelelor social când vine vorba de dezinformare climatică.
Articole asemănătoare
Peste 500 de agenții de publicitate și-au oprit achizițiile de reclame pe Twitter
De ce România nu a intrat în stare de urgenţă de la miezul nopții
La un an de la arestarea lui jurnalistului american Evan Gershkovich, viitorul său este încă neclar
PE trage un semnal de alarmă privind posibila imixtiune a unor forțe străine în alegerile următoare. Ce soluții au găsit europarlamentarii
Turcia revine asupra deciziei de blocare a Twitter. Accesul către platformă, restabilit