Facebook interzice o agenție de publicitate rusă din spatele dezinformării privind vaccinurile anti-COVID
Firma de publicitate și marketing rusă Fazze, care în luna mai a oferit mai multor influenceri bani în schimbul răspândirii afirmațiilor false despre riscurile asociate cu vaccinul Pfizer, a fost interzisă de Facebook.
Conform unui comunicat al companiei, o rețea de 65 de conturi Facebook și 243 de conturi Instagram care răspândeau dezinformare au fost legate de Fazze, firma care lucrează în numele unui client anonim, conform BBC.
Rețeaua de conturi false se axa pe distribuirea informațiilor false cu privire la siguranța vaccinurilor Pfizer și AstraZeneca.
Rusia, AstraZeneca și maimuțele
Una dintre postări afirma, de exemplu, că inocularea cu AstraZeneca ar fi transformat persoana vaccinată într-o primată, ipoteză folosită și de o televiziune de stat anul trecut.
citiți și: RUSIA SUSȚINE CĂ VACCINUL BRITANIC ANTI-COVID ÎI VA TRANSFORMA PE OAMENI ÎN MAIMUȚE
Mai multe profile au postat meme-uri în care apăreau maimuțe sau personaje din seria Planeta Maimuțelor. Eforturile acestora au coincis cu discuțiile purtate de India cu privire la autorizarea de urgență a vaccinului AstraZeneca, piață vizată direct de Rusia în achiziționarea vaccinului Sputnik V.
De fapt, Facebook spune că Fazze ar fi încercat să promoveze această ipoteză încă din noiembrie 2020, în timp ce emisiunea Vesti News, susținută de Kremlin, a abordat acest subiect în octombrie 2020 – semn că ”clientul misterios” al firmei de publicitate ar putea să fie chiar regimul lui Putin.
Influenceri, arme în discreditarea vaccinurilor
După cum spuneam, Fazze a încercat să se folosească de încrederea de care influencerii se bucură pentru a induce o idee greșită cu privire la vaccinurile Pfizer și AstraZeneca.
În luna mai, mai mulți influenceri britanici și francezi ar fi fost contactați de către companie – care s-ar fi prezentat atunci ca fiind engleză – pentru a publica dezinformare, în schimbul unor sume mari de bani.
citiți și: MAI MULTOR INFLUENCERI LI S-AR FI OFERIT BANI PENTRU A RĂSPÂNDI DEZINFORMARE DESPRE VACCINUL PFIZER
La momentul respectiv, ținta era vaccinul Pfizer. Vloggerul francez Leo Grasset susține că firma și-ar fi dorit să lase impresia că vaccinul produs de Pfizer/BioNtech este de trei ori mai letal decât cel produs de AstraZeneca, dar și de ce UE cumpără vaccinul Pfizer în cantități mai mari decât cele produse de competitori.
„Nu folosi cuvinte precum «publicitate», «videoclip sponsorizat» etc. în postările, poveștile și videoclipurile tale. Ele ar trebui să arate ca un sfat pentru public (…) Prezintă materialul în mod natural. Comportă-te ca și cum ai avea pasiunea și interesul pentru acest subiect. Prezintă conținutul ca pe propria ta viziune independentă”, se arată într-un rezumat trimis lui Gresset de către o persoană care pretinde că lucrează pentru compania de PR.
Articole asemănătoare
În China, tehnologia deep fake ajută la frauda fiscală
Facebook nu știe ce face cu datele colectate de la utilizatori. Un document intern dezvăluie o încălcare a legii GDPR
Pandemia a schimbat modalitățile de angajare: cu 35% mai multe aplicări online față de aceeași perioadă a anului trecut
Redenumirea străzii pe care se află Ambasada Belarusului în România după jurnalistul Protasevici, un semnal sau o bătaie de cap?
Republicanii acuză Facebook de prejudecată anticonservatoare, pentru a revizui interdicția lui Trump