Mai multor influenceri li s-ar fi oferit bani pentru a răspândi dezinformare despre vaccinul Pfizer

Un vlogger de origine franceză, care are 1,17 milioane de abonați pe YouTube, susține că o companie de PR privată i-ar fi oferit bani în schimbul răspțndirii dezinformării despre vaccinul anti-COVID pe platforma sa.

DirtyBiology afirmă că compania engleză, al căruit nume nu a fost dezvăluit, i-ar fi oferit o sumă „considerabilă” ca el să publice narative false despre vaccinul împotriva COVID-19 fie pe Youtube, TikTok sau Instagram, conform Euronews.

Ținta se pare că ar fi fost vaccinul Pfizer, unul dintre cele mai populare seruri în Uniunea Europeană. Leo Grasset susține că firma și-ar fi dorit să lase impresia că vaccinul produs de Pfizer/BioNtech este de trei ori mai letal decât cel produs de AstraZeneca.

Mai mult decât atât, compania de PR ar fi dorit să ridice întrebarea de ce UE cumpără vaccinul Pfizer în cantități mai mari decât cele produse de competitori, dar și ca Grasset să inducă neîncredere publicului în mass-media.

„Nu folosi cuvinte precum «publicitate», «videoclip sponsorizat» etc. în postările, poveștile și videoclipurile tale. Ele ar trebui să arate ca un sfat pentru public (…) Prezintă materialul în mod natural. Comportă-te ca și cum ai avea pasiunea și interesul pentru acest subiect. Prezintă conținutul ca pe propria ta viziune independentă”, se arată într-un rezumat trimis lui Gresset de către o persoană care pretinde că lucrează pentru compania de PR.

Mai mulți influenceri, vizați de ofertă 

Vloggerul DirtyBiology nu e singurul care a primit o astfel de ofertă, după cum scrie The Guardian. Vizați de aparenta companie de PR de origine engleză ar fi fost mai mulți influenceri din Franța și Germania care au conținut despre știință și natură, astfel încât să fie cât mai credibili.

Ca și lui Grasset, acestora li s-a spus să afirme că rata de mortalitate a vaccinului Pfizer e de trei ori mai mare decât cea a AstraZeneca. Mai mult, lor le-au fost trimise mai multe linkuri despre un raport scurs care ar conține date care se presupune că susțin afirmația. Unul dintre linkurile oferite este al publicației Le Monde, care face referire la datele aparent furate de hackeri ruși de la Agenția Europeană pentru Medicamente și publicate ulterior pe Dark Web, dar care nu conțin informații despre ratele de mortalitate.

Mai mult, și acestora le-a fost cerut să semene neîncredere prin punctarea faptului că „mass-media obișnuită ignoră această temă”, dar și să ridice întrebări privind achiziția Uniunii Europene a vaccinului Pfizer.

Compania de PR Fazze se descrie ca fiind o „platformă de marketing influencer (…) care conectează bloggerii a agențiile de publicitate”. Aceasta a afirmat că are sediul la 5 Percy Street din Londra, dar compania nu este înregistrată acolo.

Marți, firma și-a închis site-ul și și-a făcut contul Instagram privat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *