
Facebook evaluează credibilitatea utilizatorilor pentru a combate dezinformarea din mediul online
Facebook a decis să evalueze credibilitatea utilizatorilor cu ajutorul unei scale de la 0 la 1, în încercarea de a combate dezinformarea, potrivit directorului de produs al companiei, Tessa Lyons, care este însărcinată cu identificarea persoanelor răuvoitoare, citat de Washington Post.
Potrivit publicației, compania a dezvoltat acest sistem de evaluare în cadrul eforturilor de combatere a ştirilor false (fake news) și a dezinformării din mediul online. Facebook s-a bazat mult timp pe raportarea de către utilzatori a conţinutului problematic, dar, pe măsură ce compania a oferit oamenilor mai multe opţiuni, unii utilizatori au început să raporteze în mod fals că unele informaţii nu sunt adevărate.
„Nu este neobişnuit ca oamenii să ne spună că ceva este fals doar pentru că nu sunt de acord cu premisa unui articol, sau să încerce să atace un anumit publisher”, a explicat Lyons.
Scorul privind credibilitatea utilizatorilor, cuprins între 0 şi 1, nu este conceput ca un indicator absolut al credibilităţii unei persoane şi nu este un scor unic al reputaţiei acordat utilizatorilor. În schimb, acest scor este una dintre metodele de măsurare, între miile de noi indicii de comportament pe care Facebook le ia acum în considerare pentru înţelegerea riscurilor și combaterea dezinformării.
Articole asemănătoare
China acuză BBC de fake news, după ce compania a cerut ca jurnaliștii săi să nu mai fie hărțuiți
Google acceptă să plătească peste 300 de agenții de presă din UE
Pierderile continuă la Twitter. Cheltuielile pentru reclame online au scăzut cu peste 70%, în decembrie
Site-ul PMB, atacat de hackeri. Autorii au lăsat un ”mesaj de bine” pentru PSD și o adresă de portofel Bitcoin
Autoritatea Europeană pentru Protecția Datelor, dezamăgită de aplicarea legii GDPR