
Facebook evaluează credibilitatea utilizatorilor pentru a combate dezinformarea din mediul online
Facebook a decis să evalueze credibilitatea utilizatorilor cu ajutorul unei scale de la 0 la 1, în încercarea de a combate dezinformarea, potrivit directorului de produs al companiei, Tessa Lyons, care este însărcinată cu identificarea persoanelor răuvoitoare, citat de Washington Post.
Potrivit publicației, compania a dezvoltat acest sistem de evaluare în cadrul eforturilor de combatere a ştirilor false (fake news) și a dezinformării din mediul online. Facebook s-a bazat mult timp pe raportarea de către utilzatori a conţinutului problematic, dar, pe măsură ce compania a oferit oamenilor mai multe opţiuni, unii utilizatori au început să raporteze în mod fals că unele informaţii nu sunt adevărate.
„Nu este neobişnuit ca oamenii să ne spună că ceva este fals doar pentru că nu sunt de acord cu premisa unui articol, sau să încerce să atace un anumit publisher”, a explicat Lyons.
Scorul privind credibilitatea utilizatorilor, cuprins între 0 şi 1, nu este conceput ca un indicator absolut al credibilităţii unei persoane şi nu este un scor unic al reputaţiei acordat utilizatorilor. În schimb, acest scor este una dintre metodele de măsurare, între miile de noi indicii de comportament pe care Facebook le ia acum în considerare pentru înţelegerea riscurilor și combaterea dezinformării.
Articole asemănătoare
Editiadedimineata: Ce caută copiii pe internet? Care sunt cele mai solicitate jocuri?
Jurnalista franceză arestată pentru o investigație despre o presupusă operațiune de spionaj Franța-Egipt, eliberată
După decesul lui Petr Kellner, PPF vrea să investească în telecom
Reacțiile presei online la acuzațiile de rasism la adresa arbitrului Colțescu
Două publicații online boicotează politicienii care apar la Antena 3: Zero știri pozitive despre ei, zero interviuri cu ei