Facebook s-a aflat mult timp în atenția publică pentru neregulile ce au ieșit la iveală privind publicitatea politică, după scandalul Cambridge Analytica alegând chiar să facă publice cât mai multe informații cu privire la reclamele cu caracter electoral.
Cu toate astea, se pare că gigantul tehnologic ar lua în calcul chiar interzicerea acestui serviciu.
Surse apropiate companiei au afirmat pentru Bloomberg că există discuții interne cu privire la renunțarea la reclamele cu caracter politic pe o perioadă determinată, cu ocazia alegerilor prezindențiale din Statele Unite ale Americii.
Totuși, ar exista și îngrijorări: conducerea companiei de pe Silicon Valley ar lua în calcul și minusurile unei astfel de măsuri, precum limitarea capacității candidaților de a răspunde rapid la breaking newsuri sau informațiile noi. Un alt aspect pe care Facebook îl are în vedere este impactul pe care măsura l-ar avea asupra votanților, care nu vor mai avea acces la o parte din campania candidatului.
Există și voci care consideră că măsura nu trebuie sub nicio formă implementată, reprezentând o formă de favoritism. Alex Stamos, fostul director executiv de securitate al Facebook, a scris pe Twitter că o astfel de mișcare aduce beneficii „celor cu bani, datorii sau capacitatea de a obține acoperire media. Cum sună asta?”.
Pe de altă parte, directorul tehnologic al Comitetului Național Democrat i-a transmis un mesaj direct lui Mark Zuckerberg: „Interzicerea unor reclame nu este o soluție reală pentru dezinformarea de pe platforma dvs”.
Leave a Comment