Extremismul aduce mulți bani pe YouTube. Demonetizarea conturilor problematice nu funcționează
Un studiu al universității Cornell în colaborare cu Școala Federală Politehnică din Lausanne (EPFL) arată că politica de demonetizare a YouTube este insuficientă când vine vorba de veniturile pe care creatorii problematici de conținut le generează din clipurile lor.
YouTube, în ultimii ani, a început să sancționeze conturile care postează conținut ofensator sau controversat prin eliminarea reclamelor din videoclipurile urcate pe platformă. Cea mai recentă decizie -de care probabil ai auzit- se referă la demonetizarea canalelor RT și Sputnik din cauza propagandei pe care o răspăndea pe YouTube.
Cercetătorii au analizat peste 130.000 de canale YouTube și au recomandat ca platforma să colaboreze cu alte servicii pentru a identifica și demonetiza creatorii de conținut care postează clipuri ofensatoare. În momentul de față, aceștia pot direcționa cu ușurință plățile în altă parte, iar YouTube nu poate interzice utilizatorilor să facă bani pe alte platforme. Studiul, însă, propune ca YouTube să încheie parteneriate cu alte platforme pentru a identifica și sancționa acele persoane.
Cine sunt ”creatorii problematici de conținut”?
Cercetătorii îi etichetează astfel pe cei care -în videoclipurile lor- se arată simpatizanți ai mișcărilor extremiste de dreapta sau ultaconservatoare (alt-right/alt-lite), dar și pe cei care aduc argumente anti-feministe și dezvoltă o cultură misogină în comunitatea lor.
Din cele peste 70 de milioane de videoclipuri analizate, studiul a demonstrat că mijloacele alternative de venit au fost folosite mai des de conturile problematice. De aici apare o altă complicație: faptul că cei care donează sau ajută financiar contul respectiv sunt oamenii fideli care o să vrea să consume conținut tot mai ofensator.
”Susținem că moderarea prin demonetizare nu este un isntrument suficient de performant pentru a descuraja producția de conținut problematic și poate chiar să ducă la o schimbare a conținutului produs către un public devotat”, scriu cercetătorii în studiu.
Cât câștigă acești creatori de conținut?
Ar fi bine să te așezi înainte să afli numerele astea. Venitul mediu este cuprins între 1.150-5.500 de dolari pe lună. Fie că e vorba de transferuri prin PayPal sau prin platforma Patreon (sau prin criptomonede mai nou), conținutul ofensator se vinde bine. Atât de bine încât unele conturi generează peste 100.000 de dolari pe lună, conform Protocol.
Dacă vrei să fii un misogin ultraconservator cu valențe neo-naziste, acum e momentul.
Cercetătorii speră că platformele vor recunoaște cât de răspândită este practica surselor alternative de monetizare și că vor adopta noi reguli care să se adreseze acestei tendințe. Cea mai importantă dintre toate se referă la transparența datelor pentru că utilizatorii (și nu numai) trebuie să înțeleagă cine profită și din ce surse le vin banii.
”Alte platforme au politici diferite și au propriul lor proces de luare a deciziilor. Dar raportarea acestor utilizatori va fi foarte utilă pentru că pot constata problema și se pot concentra asupra acesteia”, a declarat șeful echipei de cercetare pentru Protocol.
Articole asemănătoare
Mai mult de jumătate din români cred că au fost expuși la dezinformare în ultimele luni
Facebook vrea să facă o rețea de socializare a ”boților”, ca să învețe mai multe despre trollii de pe internet
Rusia acuză SUA de ingerență în protestele pro-Navalnîi. Motivul: ambasada a anunțat locul manifestațiilor
Armata israeliană ordonă închiderea biroului Al Jazeera din Cisiordania ocupată
Parchetul din Berlin investighează posibila otrăvire a unei jurnaliste ruse