La cinci ani de la lansarea cel mai mari operațiuni de influențare a alegerilor dintr-un alt stat folosind dezinformarea de social media, Rusia rămâne…
Un vlogger de origine franceză, care are 1,17 milioane de abonați pe YouTube, susține că o companie de PR privată i-ar fi oferit bani în schimbul răsp…
Evenimentele întâmpinate în ultimii ani arată că diverși factori reprezintă o reală amenințare asupra spectrului jurnalistic, fiind dificil de garantat calitatea, impactul și credibilitatea surselor de informare.
UNESCO a venit în ajutorul celor c…
Serul anti-Covid produs de compania biofarmaceutică britanică AstraZeneca, în colaborare cu Universitatea Oxford, nu are cea mai bună reputație, însă …
Ce e ”fake news” și ce nu? Dacă termenul a devenit rapid popular în ultimii ani, fiind astăzi asociat la scară largă cu orice informație care este sau pare a fi fabricată sau înflorită, fenomenul este mai amplu. Însă se dovedește a fi și înșelător, î…
Eforturile Chinei și Rusiei de destabilizare a Statelor Unite ale Americii au constat în fabricarea și întreținerea unor narative toxice în spațiul pu…
Rețelele de socializare joacă un rol central în schimbul de informații în rândul publicului larg, fiind a doua cea mai preferată sursă de știri după p…
Un sondaj publicat recent de INSCOP Research, “Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false”, indică percepția publicului din România asupra gradului de fake news din țară.
…
Compania americană Google a anunțat că va contribui cu 25 de milioane de dolari la noul fond al Uniunii Europene, menit să ajute la combaterea fake ne…