Decizia NPR de a părăsi Twitter nu a afectat semnificativ traficul către site-ul instituției media

O notă internă a NPR arată că traficul către site nu a fost aproape deloc afectat de decizia instituției media de a părăsi Twitter, denumită X acum. Contul NPR de pe platformă are aproape nouă milioane de urmăritori, iar ultima postare este din data de 12 aprilie.

La începutul lunii aprilie, Elon Musk a decis să denumească NPR ca fiind media controlată de stat. Motivele din spatele deciziei miliardarului au fost la fel de meschine ca orice atac aplicat presei care nu-i este pe plac, însă etichetarea a convins conducerea NPR că X (Twitter, pe atunci) nu mai reprezintă o platformă demnă pentru conținutul lor.

La șase luni după ce a părăsit X, NPR pare să nu fie afectată de traficul pe care rețeaua de socializare o aducea. Conform Nieman Reports, o notă internă a instituției arată că traficul a scăzut neglijabil – cu un singur punct procentual. Redirecționările către site-ul NPR generate de Twitter a fost mereu mici, doar două procente din total, însă această scădere nesemnificativă indică o speranță că presa nu depinde chiar atât de mult de platformele social media.

În nota menționată mai sus, NPR punctează că „actualizările algoritmului platformei au făcut din ce în ce mai dificil să ajungi la utilizatorii activi; de multe ori vedeai o scădere aproape imediată a engagementului după ce trimiteai un tweet, iar utilizatorii părăseau rar platforma”. Toate acestea în condițiile în care contul instituției media avea 8.7 milioane de urmăritori.

Situația dependenței presei de social media s-ar putea să ajungă la final, mai ales că trendul din ultima vreme este ca platformele Big Tech să direcționeze din ce în ce mai puțini oameni către site-urile de presă. De fapt, într-un email transmis către Nieman Reports de către Danielle Nett, șefa echipei de engagement al NPR (înainte de decizia de a părăsi Twitter), aceasta subinia faptul că utilizatorii nu mai interacționau la fel de mult cu tweeturile postate, iar comentariile erau pline de conturi spam. Toate aceste detalii indică faptu că viitorul presei s-ar putea extinde dincolo de social media, după o perioadă în care fuga după clickuri și reacții a marcat industria media.

Calitatea engagementului nostru pe platformă a avut de asemenea de suferit. În medie, vedeam mai puține impresii și un reach mai mic pentru tweet-urile noastre, în ciuda menținerii unei cadențe de publicare similare. Știu că este un lucru anecdotic, dar, în calitate de persoană care se uită la cont în fiecare zi, comentariile spam deveneau mult mai frecvente – începând să prevaleze asupra feedback-ului semnificativ și a conversațiilor din partea publicului”, a precizat Nett.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *