Clickbaiturile, ”cerșeala” pentru like-uri și informațiile senzaționaliste despre sănătate vor fi retrogradate de Facebook
Facebook a anunțat că mai multe tipuri de postări vor fi retrograte din News Feed, după ce compania s-a confruntat mult timp cu critici privind transparența.
Printre postările care nu vor mai avea prioritate se numără cele de tip clickbait, care promit utilizatorului informații extraordinare pe care nu le va primi, cele care solicită aprecieri și share-uri – cu excepția situațiilor în care este necesară expunerea postării, precum disparițiile sau adopțiile -, dar și informațiile false care au fost probate de organizații de fact checking, conform Hotnews.
Rețeaua socială a anunțat că vor fi retrogradate postările care conțin:
- Clickbait – postări care atrag utilizatorii să facă clic pe un link inclus, creând așteptări înșelătoare cu privire la conținutul postării sau al articolului (cum ar fi „N-o să-ți vină să crezi…” sau „N-o să ghicești niciodată…”).
- Engagement bait – postări care solicită în mod explicit interacțiunea (cum ar fi voturi, distribuiri, comentarii, etichete, aprecieri sau alte reacții) în alte scopuri decât un apel specific la acțiune (cum ar fi solicitarea de ajutor pentru găsirea unor persoane sau bunuri dispărute, strângerea de fonduri sau distribuirea unei petiții) pe platforma Facebook.
- Conținut senzaționalist despre sănătate și postări comerciale despre sănătate – postări cu afirmații senzaționaliste sau exagerate despre sănătate, cum ar fi afirmații despre „vindecări miraculoase”. La fel ca și postările care încearcă să vândă produse sau servicii pe baza unor afirmații legate de sănătate.
- Legături către site-uri web care solicită date inutile ale utilizatorilor – postări are conțin linkuri care direcționează persoanele către site-uri web care solicită informații cu caracter personal înainte de a afișa conținutul (…) Acest lucru nu se aplică site-urilor web care își plasează conținutul în spatele unui paywall.
- Ferme de reclame – postări care conțin linkuri care direcționează persoanele către site-uri web care (1) includ formate de reclamă disruptive, care întrerup experiența unei persoane (de exemplu, o pagină web acoperită de reclame sau reclame video sau audio cu redare automată) și (2)forțează reîncărcarea paginii pentru a vizualiza conținutul, reîncărcând astfel reclamele.
- Pagini previzionate a fi spam – cum ar fi cele provenite de la malware/phishing/conturi false care recidivează, cele care obțin o distribuție pe care altfel nu ar fi obținut-o prin activități cum ar fi abuzul de fuzionare a Paginilor și așa mai departe.
- Experiențe de navigare de calitate slabă
- Clipuri video de calitate slabă
Articole asemănătoare
Logodnica lui Khashoggi, editorial în The Guardian: ”Mohammed bin Salman încearcă să-și refacă imaginea”
Investiție de 200.000 euro într-o platformă online de vânzări bilete pentru evenimente
Smart Shopper 2022: Creștere cu 80% față de anul trecut a celor care au căutat telefoane second hand
Facebook are în plan un serviciu prin care jurnaliștii să își construiască propriile website-uri
Huawei a ajutat la construirea programelor de monitorizare din China