Care e faza cu reclama de Crăciun a Coca-Cola făcută cu AI
Coca-Cola, dincolo de băutura pe care o produce, este cunoscută și pentru reclamele sale de Crăciun. Istoria acestora merge chiar până în anii ’20 și a popularizat versiunea unui Moș Crăciun roșu, așa cum îl știm acum. Ultimele reclame ale companiei, însă, au fost aspru criticate și batjocorite pentru că au fost realizate cu AI.
Noua modă printre programele de inteligență artificială sunt cele capabile să transforme textul în format video. Întregul proces este costisitor din punct de vedere energetic și, cel mai important, departe de a fi finisat. Din cauza acestui lucru, reclama AI a Coca-Cola a fost primită extrem de negativ pe social media, majoritatea oamenilor fiind complet neimpresionați de imaginile generate de inteligența artificială.
Coca-Cola a făcut trei reclame cu AI, însă cea prezentată mai jos este cea care s-a viralizat pe rețelele de socializare și a atras cele mai multe crtici și glume. Conform Forbes, trei companii au fost angajate să producă aceste clipuri, care s-au folosit la rândul lor de patru programe AI diferite (Luma, Leonardo, Runway și Kling).
Patru programe diferite ca rezultatul final să arate incredibil de slab, neșlefuit și complet de ciudat. Clipul copiază vestita reclamă ”Holidays are coming” cu tirurile Coca-Cola ce intră în oraș și anunță sezonul Crăciunului.
Diferențele dintre produsul uman și copia făcută de AI este evidentă, lucru observat și de restul oamenilor care au văzut nefericita reclamă.
La prima vedere, lucrurile nu ar arăta chiar așa groaznic, însă o privire ușor atentă scoate la iveală toate greșelile făcute de programele AI și trădează caracterul rudimentar. Clipul publicitar are doar 15 secunde, iar cut-urile sunt aproape la fiecare secundă, lucru făcut pentru a vinde mai ușor neregulile pe care inteligența artificială le face și pentru că aceasta nu poate oferi context imaginilor generate.
Spre exemplu, tirurile sau clădirile au scris ”Coca-Cola” pe ele, însă textul a trebuit adăugat ulterior pentru că programele AI nu pot menține o continuitate a detaliilor.
Iar greșelile nu se opresc aici. Roțile tirurilor nu se mișcă aproape niciodată deși sunt în mișcare, proporția oamenilor atunci când tirurile intră în oraș sunt absolut greșite, iar fața Moșului, evident, lipsește și avem parte doar de mâinile sale care arată ciudat, aproape cauciucate.
Ce crede lumea despre reclama AI
Pe scurt, că este un eșec clar. Dacă Coca-Cola spera că această reclamă va dovedi că programele AI sunt gata să producă conținut video de calitate, efectul este total opus. Utilizatorii de pe social media au vorbit de inspirația care a stat la baza reclamei, un produs făcut de oameni, dar au venit și cu glume ce scot în evidență calitatea proastă a clipului publicitar.
„Amintesc de Haddon Sundblom, artistul responsabil pentru crearea Moșului roșu emblematic pentru reclamele Coca Cola. Arta adevărată creează repere culturale. Inteligența artificială, nu prea”, a fost mesajul popular al unui utilizator pe X, referitor la reclama AI.
„Probabil cu bugetul Coca-Cola acest lucru este *vârful absolut* a ceea ce tehnologia poate realiza și tot arată ca și cum ai privi scene secundare din Polar Express (n.r. film animat din 2004) în timp ce ai un AVC sever lol”, a glumit altul.
Într-adevăr, decizia Coca-Cola de a produce astfel de conținut publicitar nu îi face o favoare, mai ales că s-a asociat atât de bine cu perioada sărbătorilor. Generarea de videoclipuri cu ajutorul inteligenței artificiale nu este decât un trend accelerat de marile companii AI, care vor să mențină interesul pentru tehnologie cât mai sus.
În final, răspunsul public a fost atât de negativ, încât Coca-Cola a decis să facă clipul ”unlisted” pe YouTube, adică poate fi accesat doar dacă primești un link către el.
Articole asemănătoare
Afganistanul a pierdut aproape 60% din jurnaliști după ce talibanii au recâștigat controlul țării
Vine Apocalipsa? Cum s-a transformat o știre din Austria într-un fake news românesc: cazul Blackout
Putin refuză să promită că Navalnîi va ieși viu din închisoare: „Astfel de decizii nu sunt luate de președinte”
X, platforma cu cea mai mare pondere de postări ce conțin dezinformare
Tendințele media în 2020: inteligența artificială ar putea fi folosită pentru distribuirea conținutului creat