Cambridge Analytica a murit. Trăiască Cambridge Analytica!
Nici nu s-au stins bine ecourile veștii care a făcut înconjurul lumii, anume că vestita firmă responsabilă pentru delapidarea datelor a peste 80 de milioane de utilizatori, Cambridge Analytica, se va închide, că o nouă informație se rostogolește peste internauți:
Cambridge Analytica nu se închide. Doar se transformă. În ce? Păi într-o nouă firmă pe nume Emerdata. Al cărei domeniu de activitate, conform propriei descrieri este, ați ghicit, este „procesarea datelor, hostingul și alte activități conexe”. De altfel chiar și o parte a conducerii este aceeași: fostul CEO Cambridge Analytica Alexander Taylor a fost deja numit director al Emerdata pe 28 martie, în vreme ce Julien Wheatland, ce are deja o funcție importantă în cadrul companiei-mamă a Cambridge Analytica, Strategic Communication Laboratories, deține de asemenea o funcție importantă în cadrul Emerdata.
Și, ca și cum asta nu era de ajuns, Jennifer și Rebekah Mercer, fiicele miliardarului Robert Mercer care a creat Cambridge Analytica, au și ele poziții importante în cadrul aceleiași Emerdata.
Așadar, în cele din urmă s-ar putea dovedi că episodul închiderii operațiunilor CA nu este altceva decât o operațiune de rebranding planificată din timp, mai ales că Emerdata există de la jumătatea anului 2017. A devenit activă însă numai acum, când, iată, interesele companiei căreia îi ia locul o cereau. Și mai interesant este însă că sub această nouă identitate nu se va afla doar Cambridge Analytica, ci și chiar Strategic Communication Laboratories.
Țineți minte, prin urmare, acest nume: Emerdata. Pentru că s-ar putea să ne întâlnim din nou cu el la alegerile americane din 20-20.
Articole asemănătoare
Antifakenews, site-ul care distribuie fake news. Legăturile cu PSD
Inteligența artificială în resurse umane: când robotul îți alege CV-ul
Războiul din Ucraina este criticat la televiziunea rusă – dar Putin a mai înșelat și înainte
Ce rol a jucat frica de automatizare în ieșirea Regatului Unit al Marii Britanii din UE
Acțiunile companiilor de social media, afectate de scăderea investițiilor în publicitate