Blogul lui Radu Tudor, pe primul loc în topul preferințelor cititorilor: ”Înseamnă că e loc pentru un jurnalism bine făcut”
Performanță în online: blogul jurnalistului Radu Tudor a ajuns, conform datelor furnizate de platforma trafic.ro, cel mai vizitat din România, la început de 2020, reușind să depășească bloguri culinare și de lifestyle.
Cu această ocazie, MediaStandard.ro a stat de vorbă cu moderatorul emisiunii ”Punctul de întâlnire” pentru a afla câtă muncă se află în spatele acestei performanțe și care este sfatul pe care l-ar da celor care vor să își facă un blog de succes.
MediaStandard.ro: În cât timp se ajunge la o astfel de perfomanță?
Radu Tudor: Am început blogul în 2012 – suntem în 2020. Aproape cinci ani de zile a fost un efort personal pentru a-l ridica și a-l duce undeva, să zicem, în top zece sau top 20. Apoi, în ultimii doi ani, creșterea a fost constantă și a rămas în top zece, top cinci și iată că acum e pe primul loc. E o satisfacție personală, în primul rând pentru că tratează lucrurile cât se poate de serios. Îmi dau seama că această competiție cu blogurile culinare sau cu cele ale vedetelor din showbiz e devastatoare, dar e cu atât mai mare satisfacția cu cât un blog care tratează cu prioritate valorile euro-atlantice, statutul României în NATO, în Uniunea Europeană și chestiunile politice interne reușește să ocupe primul loc. Asta înseamnă că e loc, în opțiunea cititorilor din România, pentru un jurnalism bine făcut, serios, fără compromisuri.
MediaStandard.ro: E un efort singular sau aveți în jurul dumneavoastră o echipă?
Radu Tudor: N-am niciun fel de echipă, e pur și simplu viziunea mea, efortul meu personal. Am doar un mic ajutor tehnic, din partea unui prieten și atât. În rest, conținutul îmi aparține sută la sută și reprezintă viziunea mea despre presă, despre subiectele tradiționale și în general despre ceea ce nu am timp sau spațiu să spun în alte forme de manifestare jurnalistică: în emisiune sau altfel.
MediaStandard.ro: Cât contează, în evoluția blogului, că sunteți persoană publică?
Radu Tudor: Cu siguranță contează destul de mult. Faptul că lumea te cunoaște, că unii au încredere în tine, că unii sunt mulțumiți, alții nemulțumiți – asta este firesc. Dar brand awareness-ul este, în momentul de față, un motor important pentru orice persoană care se expune public și da, a contat foarte, foarte mult.
MediaStandard.ro: Ce le-ați spune celor care vor să ajungă la o astfel de performanță? Ce sfat le-ați da?
Radu Tudor: Să citească MediaStandard și Editiadedimineata și să fie încrezători că, deși predomină știrile facile, titlurile senzaționaliste, presa făcută destul de superficial, există loc și pentru un demers serios în meseria aceasta, iar rezultatele sunt pe măsură.
Articole asemănătoare
Manipularea rusească menită să zguduie politica americană. Mii de postări electorale descoperite
Un alt jurnalist palestinian a fost ucis în Fâșia Gaza
Conflictul din Crimeea, condamnat dur de Adunarea Generală a ONU
S-a întors emisiunea lui John Oliver: „Sunt furios că studiourilor le-a luat 148 de zile pentru a ajunge la un acord”
Cum și-a găsit sfârșitul Ceaușescu, cel mai mare corupt al României comuniste. Între nostalgie și propagandă de partid