Tendințele media în 2020: inteligența artificială ar putea fi folosită pentru distribuirea conținutului creat

Reuters a publicat la începul lunii ianuarie raportul său anual prin care este urmărită anticiparea anumitor tendințe de dezvoltare în domeniul jurnalistic, tehnologic și cel media. Raportul, intitulat ,,Tendințe și Predicții în Jurnalism, Media și Tehnologie pentru 2020″, se bazează pe un studiu ale cărui concluzii au fost trase în funcție de rezultatele unui sondaj la care au participat 230 de directori executivi, editori și lideri de piață din domeniul digital, din 32 de țări.

Printre cele mai importante rezultate ale sondajului se numără faptul că 73% dintre respondenți s-au arătat încrezători în perspectivele companiei lor pentru anul 2020, în ciuda incertitudinilor politice prezente în lume. Totuși, numai 46% din totalul subiecților au fost încrezători și în privința jurnalismului de interes public. Se constată o ingrijorare cu privire la declinul știrilor locale și eticii jurnaliștilor, care pot fi influențați pentru a reprezenta interesele clasei de sus a societății.

Despre proveniența profiturilor, jumătate dintre editorii care au răspuns sondajului au considerat că principala sursă de venit va consta în contribuțiile financiare ale cititorilor, prin abonamente sau alte forme de susținere. 35% dintre participanți au declarat că plasarea de reclame va fi la fel de importantă precum contribuția cititorilor și numai 14% și-au pus speranțele în veniturile provenite din plasarea de reclame. Publicații importante, ca El Mundo, au implementat deja sisteme prin care oferă conținut contra cost, iar în acest an altele, precum El País, îi vor urma exemplul.

O altă descoperire importantă o constituie faptul că editorii continuă să aibă mai multă încredere în Google decât în orice alte companii sau platforme când vine vorba de inițiative pentru sprijinirea jurnalismului. În timp ce 60% au răspuns că au încredere în Google, numai 25% au fost de părere că Facebook desfășoară proiecte pentru a susține jurnalismul. Aceste rezultate se datorează, probabil, faptului că mulți respondenți sunt susținuți financiar sau colaborează în mod direct cu Google, dar și faptului că, în ultima vreme, Facebook s-a plasat în centrul multor controverse media.

Continuând tendința din 2019 de a emite conținut audio de lungă durată, peste jumătate dintre cei care au răspuns întrebărilor sondajului Reuters și-au făcut publică intenția de a dezvolta astfel de conținut, precum podcast-urile zilnice de știri, podcast-uri de interviu sau cele documentare. Majoritatea respondenților nu s-au arătat interesați de difuzarea unor lecturi audio.

Totodată, editorii au declarat că plănuiesc ca în anul 2020 să utilizeze inteligența artificială, pentru a eficientiza distribuirea conținutului creat. Peste jumătate dintre aceștia au afirmat că intenționează să ofere recomandări de conținut mai bune și mai precise, iar pentru acest lucru este necesară inteligența artificială.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *