TikTok cumpără publicitate TV de peste două milioane de dolari pe fondul discuției despre interzicere
TikTok a început o campanie de publicitate pentru TV în care încearcă să convingă oamenii și politicienii că interzicerea platformei este o decizie periculoasă. Mișcarea vine în contextul în care Senatul american trebuie să decidă dacă este de acord cu proiectul legislativ votat de Camera Reprezentanților, care cere Tik Tok să se despartă de ByteDance ori va fi interzisă.
Reclama introdusă de TikTok are 30 de secunde și cuprinde mai mulți utilizatori ai platformei, care atrag atenția către efectele negative pe care interzicerea le-ar aduce. Conform CNBC, TikTok a plătit 2.1 milioane de dolari pentru a rula această publicitate în anumite state cheie din SUA, precum Ohio, Nevada, Montana, Pennsylvania și Wisconsin. Senatorii din aceste state sunt din partidul Democrat, fac parte din Senat și caută un nou mandat, iar compania dorește să convigă electoratul acestora că o interzicere a TikTok este greșită și periculoasă.
Publicitatea nu se va limita doar la aceste state ci va cuprinde și altele (printre care și New York), unde TikTok speră să mobilizeze tinerii.
„Gândiți-vă la cele 5 milioane de mici afaceri care se bazează pe TikTok pentru a-și întreține familiile […] Trebuie să facem suficient zgomot în legătură cu acest lucru, astfel încât să nu ne ia vocea”, spun oamenii prezenți în reclamă.
TikTok a abordat o atitudine foarte activă în încercarea de convinge publicului american că interzicerea este calea greșită de a rezolva îngrijorările legate de securitatea națională a SUA. Pe lângă postările de pe social media și aceste reclame ce vor rula pe posturile TV americane, TikTok a încurajat oamenii să-și contacteze reprezentanții și să le ceară să nu voteze proiectul legislativ în Senat.
„Credem că publicul larg ar trebui să știe că guvernul încearcă să calce în picioare drepturile la libera exprimare a 170 de milioane de americani și să devasteze 7 milioane de întreprinderi mici la nivel național”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei pentru CNBC.
Atitudinea americanilor s-a schimbat semnificativ față de interzicere; un studiu al Pew Center de la finalul anului trecut arată că doar 38% dintre adulții din SUA au declarat că susțin interzicerea, în scădere față de procentul de 50% din martie 2023.
Deși Camera Reprezentanților a votat proiectul prin care TikTok riscă să fie interzisă, discursul politic din jurul acestei teme pare să se fi schimbat într-o anumită măsură. Într-un interviu pentru ABC News, Kamala Harris – vicepreședinta SUA – a declarat că interzicerea TikTok nu este obiectivul autorităților, ci doar despărțirea de compania-mamă chineză, de ByteDance.
Articole asemănătoare
Elon Musk vrea să facă butonul de edit disponibil pentru toți utilizatorii Twitter
Site-ul de campanie al lui Trump ar fi fost spart. Atacatorii se săturaseră „de știrile false răspândite de președinte”
Ce a scris presa internațională despre incendiul de la Matei Balș
Și dacă s-ar schimba designul platformelor digitale? O potențială soluție pentru combaterea dezinformării
Facebook va plăti o amendă ”istorică” pentru implicarea sa în scandalul Cambridge Analytica