
Meta ar putea oferi un abonament cu plată pentru eliminarea reclamelor, în UE
Meta ia în considerare să ofere un abonament cu plată ce elimină reclamele online de pe Facebook și Instagram. Măsura s-ar aplica utilizatorilor din Uniunea Europeană și face parte din eforturile companiei de a respecta legislația blocului comunitar.
Surse interne din Meta, citate de The New York Times, spun că abonamentul nu are încă un preț, dar simpla sa existență ar ajuta compania să facă față mai ușor reglementărilor UE. De ce? Pentru că opțiunea de a elimina reclamele – chiar și contra cost– oferă o alternativă la serviciul de bază al Facebook și Instagram, care, prin natura sa, este plin de publicitate digitală.
Este important de notat că acest abonament nu are o dată de lansare și reprezintă, mai degrabă, o idee pe care Meta o explorează; în consecință gigantul american nu a dorit să comenteze cu privire la acest subiect.
Amenzile, anchetele și discuțiile dintre UE și Meta au devenit deja comune pentru cetățenii europeni. Compania încearcă, astfel, să evite sancțiunile oficialilor blocului comunitar, mai ales că noul regulament DSA a intrat în vigoare recent, la sfârșitul lunii august.
Conform surselor citate de NYT, Meta nu ar fi interesată de numărul de oameni dispuși să plătească pentru versiunea fără reclame și este mult mai preocupată de ramificațiile legislative, pe care această opțiune o presupune – unele ce ar putea scuti compania de anumite îngrijorări ale autorităților UE.
Articole asemănătoare
Mercenarii lui Călin Georgescu aveau o listă cu nume și adrese ale jurnaliștilor. Cine este Horațiu Potra
Grecia, acuzată că limitează libertatea presei în încercarea de a combate dezinformarea
Scandalul Uber Files, în paginile presei internaționale. Compania ar fi influențat politicieni și încurajat violența
Tot ce ar trebui să știi despre QAnon, mișcarea conspiraționistă care a ajuns și în România
Știrile false pot fi redactate acum și de inteligenţa artificială