„Un război pentru mințile oamenilor”. Cum arăta strategia de propagandă internă a Rusiei

Propaganda a fost unul dintre instrumentele folosite în război, la fel ca multe alte țări înainte și încă mai folosesc. Unii o folosesc pentru a spori încrederea civililor și a trupelor, alții o folosesc pentru a speria inamicul, iar alții o folosesc pentru a obține sprijin extern. În orice caz, Rusia încearcă să folosească propaganda în propriul avantaj în timpul invaziei din Ucraina.

Atât de mult încât, în timpul unei întâlniri de la sfârșitul lunii august, care nu a fost dezvăluită publicului, cel care este considerat a fi șeful propagandei lui Putin și-a îndemnat subordonații să impulsioneze „războiul pentru mințile oamenilor”.

Potrivit Wall Street Journal, care a avut acces la o înregistrare a acestei întâlniri, care a avut loc pe 30 august, Serghei Kiriyenko le-a spus responsabililor cu relațiile publice din cadrul organelor guvernamentale și ministerelor că și ei fac parte din acest război.

„Noi toți cei din această cameră suntem forțele speciale care luptă în acest război”, le-a spus Kiriyenko subordonaților săi, îndemnându-i să intensifice propaganda internă.

Strategia de propagandă internă a Rusiei

Înregistrarea discursului, a cărui autenticitate a fost confirmată de participanți, arată ce strategie a conceput șeful propagandei interne a Rusiei pentru desfășurarea războiului: în primul rând, educația.

Dacă vă gândiți bine, numai școlarii reprezintă 18 milioane de oameni în țara noastră. Imaginați-vă că îi adăugați și pe părinții lor în acest amestec”, a argumentat Kiriyenko, adăugând că persoanele în vârstă nu trebuie să fie omise.

Motivul pentru care copiii sunt în centrul atenției este că, potrivit confidentului lui Putin, „războiul informațional va continua” chiar și după ce „operațiunea militară specială” s-ar fi încheiat.

Discursul lui Serghei Kiriyenko coincide cu introducerea unor cursuri de propagandă în fiecare zi de luni despre ceea ce regimul consideră important, alături de încurajarea unui comportament naționalist, cum ar fi intonarea imnului național în fiecare dimineață și ridicarea steagului rusesc.

Mai mult, unii copii ruși au fost recompensați prin primirea noului premiu „Lideri ai Rusiei”, menit să stimuleze noile generații să adere la idealul regimului, în timp ce profesorii au fost convocați la o conferință organizată de Kiriyenko în octombrie, unde acesta le-a spus că joacă un rol esențial în „războiul poporului” împotriva Occidentului.

„Craterele de obuze sunt acum straturi de flori”

În același discurs, șeful propagandei interne a lui Putin a declarat că oferirea constantă de vești bune este esențială pentru viitorul războiului.

În acest sens, Kiriyenko a spus că Donbasul ar trebui să fie prezentat ca o regiune în care „craterele de obuze sunt acum paturi de flori” de când Rusia a ocupat regiunea.

1 Comentariu

  1. URuSSia nu învață nimic din istorie.
    URSS a făcut chestia asta de o mie de ori mai bine decât poate să o facă Imperiul Neo-Tzarist RuZZak al lui Putler.
    Cu cât ai mai mult succes la propaganda internă, cu atât te rupi mai mult de realitate. Și când te ciocnești din nou de realitate – cu cât mai târziu, cu atât mai puternic – șocul distruge societatea clădită pe propagandă pură.
    Uitați-vă la statul cel mai reușit din punct de vedere propagandistic – Coreea de Nord. Ăsta este viitorul de hAur al Neo-Tzarismului putinazist.
    Rusia a avut o șansă enormă prin prăbușirea URSS – putea adopta strategia chineză de colaborare economică cu Vestul, și putea face asta cu mult mai mult succes decât chinezii. Dar oligarhia mafiot-kaghebistă a adoptat nostalgia revizionistă imperială, și acum culege roadele – cine seamănă vânt, culege furtună; cine seamănă furtună, culege uragane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *