
Companiile tech fără sediu în Rusia se vor confrunta cu amenzi mai dure
Guvernul rus a aprobat o lege foarte strictă cu privire la companiile tech care nu au un sediu deschis pe teritoriul Rusiei. Amenzile se pot ridica până la 20% din cifra de afaceri din Rusia a compania găsită vinovată.
Legea se adaugă unei alteia din 2021 care obliga platformele de social media cu mai mult de 500.000 de utilizatori zilnici să-și deschidă un sediu în Rusia. Noile prevederi se referă la toate companiile tech, nu doar platformele de socializare, și introduce amenzi mai mari pentru cele care nu respectă legea. Pentru prima încălcare, companiile trebuie să plătească 10% din cifra de afaceri din Rusia, însă dacă refuzul de a deschide un sediu se menține, atunci procentul poate crește până la 20%.
Mișcarea face parte din încercarea Kremlinului a controla companiile de tehnologie și a conținutului care apare pe platformele lor. De la începutului războiului din Ucraina, Rusia s-a aflat într-o dispută continuă cu platformele digitale, acuzându-le că găzduiesc postări mincinoase și rusofobe.
Conform Reuters, din lista de 13 companii publicată de Roskomnadzor –agenția pentru reglementarea media din Rusia– în care cerea ca acestea să-și deschidă sedii pe teritoriul rus, dintre cele mai importante companii, doar Apple și Spotify au făcut acest lucru. De notat că după evenimentele din 24 februarie, Spotify a decis să-și închidă biroul.
Google, TikTok sau Twitter refuză în continuare să respecte cererea Roskomnadzor și, cel mai probabil, vor fi amendate de autoritățile rusești. Dacă te întrebi de ce nu am menționat nimic de Facebook sau Instagram, răspunsul este că Meta nu mai figureză pe lista agenției pentru că a fost găsită vinovată de „activitate extremistă” și este interzisă în Rusia.
Articole asemănătoare
Google a ajuns la un acord cu autoritățile franceze cu privire la plățile către publicațiile de știri
Înalt oficial de la Casa Albă, dezvăluiri sub anonimat: „Fac parte din rezistenţa din interiorul administraţiei Trump”
Google va lansa primul „radio” cu inteligență artificială
Cum încearcă presa online să se salveze: HuffPost, cumpărat de BuzzFeed pentru a atrage publicitate
Facebook înregistrează cel mai mare număr de utilizatori tineri din ultimii trei ani