
Datele utilizatorilor occidentali de social media, recoltate de China
Folonsindu-se de instrumentele de monitorizare a activității online, China recoltează datele utilizatorilor occidentali de pe Facebook și Twitter. Conform The Washington Post, care a analizat sute de documente în această privință, agenții precum mass-media de stat, departamente de propagandă, poliție, armată și autorități de reglementare cibernetice au cumpărat așa-zisele software-uri de analiză a opiniei publice.
Investigația cotidianului american include peste 300 de programe guvernamentale chineze, desfășurate de la începutul anului trecut. Printre contractele menționate se numără și un software pentru a colecta date despre ținte străine prin Twitter, Facebook și alte platforme de social media occidentale, principalii vizați fiind jurnaliștii și academicienii. Valoarea contractului s-ar ridica la echivalentul a 320.000 de dolari.
Aproape fiecare structură majoră din societatea chineză este implicată sub o formă sau alta în strângerea de informații despre populațiile vestice. Poliția din Beijing a încheiat un contract de 216.000 de dolari pentru un program de informații care analizează conversațiile de pe rețelele sociale occidentale despre Hong Kong și Taiwan, în timp ce un alt contract are ca scop urmărirea folosirii limbii utilizate de populația minoritară din regiunea Xinjiang, Uighur, în alte state. Guvernul ar fi interesat și să îmbunătățească performanțele presei de stat chineze în alte state.
„Acum putem înțelege mai bine rețeaua subterană de personal anti-China”, a afirmat pentru The Washington Post un analist care lucrează pentru o unitate din subordinea Departamentului Central de Propaganda din China.
Articole asemănătoare
Candidații la prezidențiale folosesc rețele de conturi inautentice pe TikTok pentru a se promova
Domeniile „.ro” neplătite vor fi șterse, începând de azi
Bellingcat a creat o aplicație care analizează hashtag-urile de pe TikTok
Trump vrea să le spună jurnaliștilor unde să stea în sala de briefing. Ce înseamnă asta pentru mass-media?
Cât de mult ne pasă despre datele noastre de pe internet