
Propaganda ISIS folosește o nouă armă în mediul online: emoji-urile
Organizația teroristă Stat Islamic se folosește de o nouă armă pentru a răspândi propagandă în mediul online: emoji-urile. Pictogramele sunt folosite pentru a înlocui cuvinte care sunt considerate neacceptate de rețelele sociale.
Politico notează că, în ultimele două luni, tot mai multe pagini de Facebook în limba kurdă, arabă și engleză, deghizate în organizații media, au folosit emoji-uri pentru a înlocui cuvinte precum ”armă”, ”explozie” sau ”rachetă”. Astfel, ISIS își anunța viitoarele atacuri asupra țărilor din Orientul Mijlociu.
Însă cea mai mare problemă este că expunerea acestor pagini crește zilnic. Rețeaua ISIS de pagini de pe rețele sociale precum Facebook și Twitter însumează aproximativ 80 de mii de urmăritori pe toate platformele, iar activitatea lor nu a fost disturbată în ultimii aproape doi ani.
Tactici specifice fiecărei platforme
ISIS a reușit să identifice punctele slabe ale fiecărei rețele sociale și le-a exploatat pentru a continua să-și promoveze planurile violente.
Pe Facebook, de exemplu, au fost folosite emoji-urile în locul cuvintelor sensibile, în timp ce postările în engleză de pe Twitter au fost temperate față de conținutul în arabă. La polul opus se află Telegram, unde conținutul oficial al ISIS a fost copiat și distribuit fără probleme.
Persoanele care au studiat cu atenție modul în care Statul Islamic acționează în mediul online susțin că membrii organizației știu foarte bine ce să facă astfel încât să atingă maximul de audiență posibil. Unul dintre scopurile acestora este de a atrage cât mai mulți oameni alături de propria cauză.
Descoperirile au fost făcute de Moustafa Ayad, director executiv pentru Africa, Orientul Mijlociu și Asia al Institutului pentru Dialog Strategic, un think tank care urmărește extremismul online. Acesta a explicat jurnaliștilor de la Politico că „paginile sunt legate de un ecosistem de știri neoficial ISIS mai larg care și-a dat seama de tactici specifice de evaziune, chiar și în ciuda interdicțiilor [de pe rețelele sociale], pentru a prospera”.
Ayad explică că persoanele care se ocupă cu propaganda ISIS știu foarte bine ce fac, aplicând tactici specifice fiecărei platforme.
„Suporterii ISIS au descoperit o modalitate de a folosi mai multe platforme într-un mod din ce în ce mai sofisticat. De ce ar dezvolta un cod emoji pentru a descrie anumite lucruri pe Facebook și să nu folosească același cod emoji pe Telegram? Este vorba despre utilizarea unor tactici diferite”, a adăugat el.
Articole asemănătoare
TikTok, audiată în Parlamentul European pentru rolul din alegerile din România
La ce s-au uitat românii de Crăciun: filmele de pe ProTV și Antena 1, dar și la România TV
Australia vrea acces la acordurile încheiate între giganții tech și instituțiile mass-media
Meta va înființa o echipă specială pentru combaterea dezinformării din timpul alegerilor pentru PE
Poziționarea partidelor politice în spațiul online referitor la o posibilă OUG a amnistiei și grațierii