:) <3 :p : decriptând limbajul emoji-urilor cu ajutorul ps1hologi3i

Hei, salut, ce mai faci?

Probabil una dintre cele mai des întâlnite formule de întâmpinare. În mediul online, însă, ea este de cele mai multe ori însoțită de un emoji. Pe care nu trebuie să-l confundăm, atenție foarte mare, cu emoticonul, pentru că nu sunt deloc unul și același lucru.

Dar, revenind: la momentul actual, variantele de simboluri și stickere amuzante (sau nu) pe care să le alegi pentru a completa sau sublinia un astfel de dialog sunt, practic, nenumărate. Ursuleți, sandwich-uri, mingi de fotbal, cuțite, steaguri, propriu-zis aproape orice îți poate trece prin minte îți stă, în orice moment, la dispoziție pentru a pigmenta discuția pe care o porți.

Chiar și (sau mai ales) aceste emoji-uri pe care le folosești, însă, spun ceva despre tine. Asta ca să nu mai vorbim despre faptul că într-un fel apari interlocutorului dacă folosești un gif (învechit, propriu-zis persoana respectivă nu va înțelege din ce secol vii, iar discuția se va încheia, cel mai probabil, curând) sau un sticker. Dar să ne păstrăm în sfera emoji-urilor, pentru că acestea sunt folosite în proporție covârșitoare de marea majoritate a celor care activează în social media.

Ce se întâmplă, prin urmare, atunci când expediezi un smiley face? Ei bine, aici trebuie să ieșim, evident, din sfera truismelor, unde dacă trimiți un zâmbet, ești, bineînțeles, mai degrabă vesel, iar dacă ceea ce tocmai ai lansat în spațiul virtual este un sad face, atunci șansele sunt mult mai mari ca ceva să te nemulțumească sau deranjeze. Și aici, însă, studiile vin, din fericire, să ne lumineze. Astfel, conform unei astfel de cercetări, citată la rândul său de CNN, reiese că persoanele care folosesc emoji-uri, fie ele vesele sau triste, au tendința de a avea o fire mai agreabilă decât a celeilalte categorii de useri. Ok, deci iată un aspect concret de unde putem porni în evaluarea acestor simboluri.

Un alt factor pe care echipa respectivă l-a descoperit însă, atenție, este acela că persoanele care folosesc emoji-uri, iarăși, de orice fel ar fi ele, au un grad de empatie mai mare decât cele care nu folosesc acest mod de exprimare. Iar asta, în opinia celor care au creat studiul, le face mai abordabile decât cele din a doua categorie. Rețineți, deci: dacă tocmai ați primit un emoji care plânge în hohote, e de bine până la urmă, înseamnă că persoana respectivă este mult mai înclinată să acceseze spectrul larg al emoțiilor umane. Nu în ultimul rând, persoanele cu un grad ridicat al conștienței de sine sunt mai puțin dispuse să folosească acest mod de comunicare, ca urmare a felului în care se auto-percep, dar și al unui spirit de auto-critică mai ridicat.

Și, în fine, iată cifrele care au intrat în calcul la alcătuirea studiului: dintre cei incluși în acesta 80% foloseau emoji-uri pentru SMS-uri, 76% în comunicarea pe Facebook și 15% în contextul email-urilor.

Iar ca o picanterie cu care să rămâneți în urma lecturii acestui articol, trebuie să știți că cei care folosesc emoji-uri sunt predispuși să se căsătorească. Da, ați citit bine. Nu-i așa că, brusc, v-am captat atenția?

Spor la folosit emoji-uri! 🙂

MediaStandard:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri