YouTube a oferit detalii despre modul de funcționare a algoritmului Shorts

Șeful de produs al YouTube Shorts, Todd Sherman, a vorbit într-un videoclip despre algoritmul de recomandare al platformei. Clipul a fost făcut pentru a răspunde întrebărilor creatorilor de conținut, care voiau să știe dacă există vreo diferență între algoritmul Shorts și cel normal, precum și anumite sfaturi pentru a îmbunătăți engagementul.

Sherman a explicat în videoclip că principala diferență dintre cele două sisteme algoritmice este cea referitoare la bazinul conținutului recomandat. În esență, Shorts recomandă clipuri mult mai diverse decât algoritmul clasic și asta pentru că utilizatorii nu știu ce clip vor urmări când dau scroll în feed. Astfel, secțiunea normală a YouTube este mult mai personalizată pentru că acolo recomandările sunt făcute pe baza clipurilor pe care utilizatorii aleg să le privească.

Shorts, însă, nu este o experiență haotică și nici nu prezintă un feed neinformat de clipurile care te interesează. Aici intervine așa-zisul ”prag de vizionare”. Acest element informează algoritmul și setează ce interacțiune este considerată o vizualizare. ”Pragul” se referă la un anumit timp pe care utilizatorii trebuie să-l petreacă urmărind un clip pentru ca acest lucru să fie considerat vizualizare.

Sherman nu a oferit detalii despre ”pragul de vizionare” și a spus că YouTube îl schimbă mereu tocmai pentru a se asigura că sistemul nu este manipulat sau exploatat în favoarea cuiva.

Cât despre sfaturile pentru un engagement mai bun, șeful de produs al Shorts a fost destul de vag. Recomandările sale se rotesc în jurul calității conținutului, aspectul asupra căruia creatorii ar trebui să se concentreze.

Sigur, declarațiile lui Sherman nu sunt foarte detaliate și nu prezintă exact modul în care algoritmul funcționează (spre deosebire de transparența pe care Meta a adopta-o cu privire la algoritmul Facebook și Instagram), însă acest lucru se poate schimba, cel puțin în Uniunea Europeană. DSA a intrat recent în vigoare, iar printre alte obligații, regulamentul cere marilor companii de social media să fie transparente cu modul în care algoritmii lor funcționează și să ofere instrumente de cercetarea a datelor sale publice.

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri