X plănuiește să elimine titlurile din linkurile către articole de presă
După anunțul că se lucrează la eliminarea funcției block, Elon Musk revine și afirmă că X, fosta Twitter, va elimina și titlurile linkurilor către articole de știri. Singurele lucruri vizible vor fi imaginea aleasă pentru articol și hyperlinkul în sine, ca utilizatorii să poată accesa site-ul respectiv.
În acest moment, platforma afișează titlul, imaginea și un textul sumar al articolul. X va elimina asta, iar utilizatorii vor mai putea vedea doar imaginea și linkul. Musk vrea ca jurnaliștii să însoțească postărilor de un text explicativ, totul în numele simțului estetic, aparent. Într-un comentariu cu privire la știrea eliminării titlurilor articolelor de presă, motivația miliardarului este uimitoare.
This is coming from me directly. Will greatly improve the esthetics.
— Elon Musk (@elonmusk) August 22, 2023
„Va îmbunătăți foarte mult partea estetică”, spune Musk. The Verge afirmă că surse interne din cadrul X au declarat că decizia a fost prezentată și agenților de publicitate, care au reacționat negativ. Cu toate acestea Musk este hotârât să implementeze acest lucru, fiind de părere că va ajuta la eliminarea clickbaitului.
Cum anume eliminarea titlului unui articol va ajuta la stoparea fenomenului, e greu de spus. Din contră, simpla imagine a articolul poate fi însoțită de un text total neadăvărat cu ce se poate găsi în articol. Într-un mediu unde elementele vizuale sunt unul dintre cele mai puternice aspecte la care oamenii răspund, eliminarea oricărui context este halucinant.
Fără îndoială, eliminarea titlurilor articolelor și informațiilor esențiale ar putea afecta modul în care mulți oameni consumă știrile, exploatând senzaționalismul și lipsa de informații. Planul lui Musk va face unele din știri mai reorganizate și aranjate estetic, însă nu se pare că va schimba modul în care majoritatea obține știrile. Chiar dacă vizualul este important și necesar, informațiile corecte, veridice și relevante sunt esențiale.