X continuă să se devalorizeze – platforma a pierdut 79% din prețul de achiziție

X, fosta Twitter, contiună să își piardă din valoarea prețului pe care Elon Musk l-a plătit când a cumpărat platforma. Trendul de scădere a fost constant de la sfârșitul lui 2022 încoace, însă acum atinge un nou prag negativ.

Valorea X pare să fii coborât sub 10 miliarde de dolari. Firma de investiții Fidelity, cea care își publică documentele financiare, și-a evaluat investiția în X la 4,19 milioane de dolari, după ce, inițial, a investit aproape 20 de milioane de dolari. Conform TechCrunch, asta ar însemna că platforma lui Musk a pierdut 79% din valoarea pe care o avea în momentul achiziției.

Nu e greu să vezi de ce. De când a preluat compania de social media, Musk a introdus schimbări controversate, în special cu privire la moderare de conținut care a devenit substanțial de slabă. Agențiile publicitare au renunțat să mai ruleze reclame pe Twitter, iar scandalul exodului acestora a culminat în decembrie anul trecut când Musk a înjurat toate companiile care au decis să părăsească X.

Asta pe lângă postările și mesajele tot mai extremiste și, câteodată, conspiraționiste pe care Musk le publică pe contul său de pe platformă. Plecarea agențiilor de publicitate a fost generată chiar de Musk, care i-a dat dreptate unui utilizator ce distribuise un mesaj conspiraționist despre comunitățile evreiești.

De atunci, postările sale deepfake cu Kamala Harris sau comentariul deplasat prin care a sugerat că e ciudat că Biden sau Kamala nu au suferit tentative similare de asasinat ca Donald Trump, nu l-au ajutat să readucă credibilitatea rețelei pe care a cumpărat-o acum doi ani.

Oricare va fi viitorul X, e clar că Musk nu s-a dovedit a fi un CEO desăvârșit pentru platformă. Dezinformarea e mai prezentă ca oricând, moderarea de conținut e sub nivelul celorlalte rețele de socializare, iar valorea companiei e cu mult sub cele 44 de miliarde de dolari plătite inițial.

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri