Vicepreşedintele ANCOM explică cum aplică România DSA: „Nu suntem un arbitru al discursului politic”
Vicepreședintele Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), Pavel Popescu, a explicat în cadrul unei conferințe, rolul pe care instituția pe care o reprezintă îl are în implementarea directivei UE Digital Service Act. Astfel, Popescu susține că nu intră în competența ANCOM să decidă ce conținut trebuie eliminat de pe internet.
„Digital Service Act este un subiect foarte «hot» zilele acestea, inclusiv în campania electorală (…) Pe zona de DSA, ANCOM este autoritate naţională şi coordonator naţional pe zona de Digital Service Act. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că noi supraveghem furnizorii, înseamnă că noi colaborăm în mod constant cu fiecare instituţie a statului român care, subliniez, ar trebui să îşi facă treaba în mod activ pe acest Regulament. Regulamentul spune un lucru foarte simplu: tot ceea ce este astăzi ilegal în spaţiu offline devine ilegal şi în spaţiu online. Adică, dacă tu, de la Protecţia Consumatorului, de exemplu, pe regulamentul DSA, trebuie să te preocupi ca în spaţiul online să identifici tot ceea ce înseamnă produs ilegal şi să îl dai jos”, a menţionat Popescu, conform G4media.
Acesta a adăugat că ANCOM nu este un „soi de coordonator care stă cu biciul pe toate pieţele din România” și nici „un arbitru al discursului public”. În schimb, ANCOM „are pârghiile necesare de a discuta cu platformele în mod direct” și este „un soi de integrator al tuturor plângerilor şi vom soluţiona toate plângerile pe care cetăţenii sau restul instituţiilor le fac către noi”.
„Aş vrea să mai subliniez un lucru: toată lumea evită să citească legea. E extrem de frustrant, uneori şi pentru noi, să explicăm aceste lucruri, inclusiv faptul că nu putem să mergem în mediul online să spunem această postare trebuie dată jos… Trebuie să fim foarte atenţi cu aceste lucruri şi de aceea avem un Ghid foarte clar al modului în care se desfăşoară campaniile politice, care poate fi consultat şi pe site-ul nostru, şi pe site-ul AEP-ului”, a mai afirmat vicepreședintele instituției.
Articole asemănătoare
Webstock 2020: Comunicarea online și-a găsit făgașul chiar și în pandemie. Vezi câștigătorii la Webstock Awards
Social media – o binecuvântare și un blestem, în mijlocul crizei din Ucraina
Putin transmite României că Rusia este deschisă la „dezvoltarea unor relații reciproc avantajoase”
Nvidia a reușit să depășească Microsoft și să devină cea mai valoroasă companiei din lume
Ce caută partidele și politicienii din România pe Twitter, o platformă nepopulată de români?