Un spot publicitar cu cântăreața Delia Matache a fost interzis de către Consiliul Național al Audiovizualului, pentru că nu ar fi informat corect publicul.
Reclama, aparținând OK Medical, sugera că „ne putem lua viața înapoi dacă suntem responsabili și ne testăm”. CNA a considerat că spotul nu mai trebuie să fie difuzat în baza articolului 93 din Legea audiovizualului, conform Infomusic.
„Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practice comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare”, se precizează în comunicatul de presă emis de CNA.
Cristina Pocora, membru CNA, consideră că reclama „aduce confuzie în rândul celor care se uită și stimulează un comportament prin care nu se respectă prevederile în situatia asta. Mi se pare prost nimerit momentul, pentru că suntem în plină campanie de vaccinare”. „Mesajul trebuie să fie clar. Testarea e bună, dar nu înseamnă că aruncăm masca și bem din aceeași sticlă. Nu informează corect”, a mai afirmat membrul CNA.
O părere similară a avut și colegul său Radu Herjeu, care consideră că este „ușor cinic să iți vinzi testele promițând tinerilor că se pot săruta, din nou, la un concert”. „Informarea nu e completă în acest spot. Și testat negativ tot trebuie să respecți toate celelalte reguli ale pandemiei: masca și distanțarea”, a concluzionat fostul jurnalist de la Intact Media Group.
Leave a Comment