Un post TV din Taiwan își cere scuze după ce a relatat din greșeală despre un atac chinezesc

Un post de televiziune susținut de guvernul taiwanez a corectat o informație eronată privind un atac al Chinei asupra orașului Taipei, de miercuri.

Chinese Television System a afișat pe banda ticker, în timpul unui jurnal live de știri, informații despre nave militare și infrastructură critică din apropierea Taipei fiind lovite de rachete chinezești. Alertele avertizau publicul că „un război ar putea izbucni”, „agenți chinezi” ar fi incendiat o gară din Taipei, dar și că președintele a declarat starea de urgență, conform Reuters.

„Orașul New Taipei a fost lovit de o rachetă teleghidată a comuniștilor chinezi. Navele din portul Taipei au explodat, avariind instalațiile. Gara Banqiao ar fi fost incendiată de explozibili plasați de forțele speciale”, scria pe banda ticker.

Informația a fost rapid corectată de postul de televiziune:

„Cetățeni, vă rog să nu fiți prea panicați. Prin prezenta clarificăm informația și ne cerem scuze”, a spus un prezentator, în timpul buletinului de știri de la ora 10:00.

Se pare că informațiile ar fi făcut parte dintr-un exercițiu de marți al Departamentului de Pompieri din New Taipei City și ar fi ajuns live miercuri dintr-o eroare tehnică. Din fericire, greșeala postului Chinese Television System nu a stârnit panică în Taiwan.

Însă situația dintre China și Taipei este tensionată, pe fondul pretențiilor suveraniste ale Chinei. Pe fondul războiului din Ucraina, există îngrijorări că Beijingul ar încerca să urmeze modelul Rusiei pentru a stăpâni guvernul de la Taipei – în contextul în care, în ultimii doi ani, prezența militară chineză a fost intensificată în regiune.

Pentru prima oară, cetăţenii Taiwanului au primit săptămâna trecută instrucţiuni din partea armatei cu privire la ce să facă în cazul unui război.

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *