Un fost director al Google spune că societatea are nevoie de legi antitrust care vizează companiile Big Tech
Un fost director executiv al Google este de părere că mai multe legi și acțiuni antitrust reprezintă singura metodă prin care societatea poate opri practicile dăunătoare ale companiilor Big Tech.
Sridhar Ramaswamy, fostul șef al departamentului de advertising din cadrul Google, spune că un mediu competitiv este esențial dacă ne dorim protecția datelor personale pe internet. Regulamentele antitrust care încearcă să reglementeze puterea pe care giganții din tehnologie o au sunt menite să ofere un spațiu echitabil și competitiv astfel încât firmele mici și mijlocii să poată concura cu marile companii chiar dacă nu dispun de aceleași resurse.
„Concurența în domeniul tehnologiei este necesară pentru a se asigura că oamenii pot avea o viață privată online, deoarece marile companii precum Google nu se vor preocupa niciodată cu adevărat de confidențialitatea utilizatorilor”, a declarat Ramaswamy pentru Axios.
Ramaswamy a lucrat pentru Google timp de 15 ani și a dezvoltat sistemul de ad-uri al companiei. A plecat în 2018 și a fondat propriul motor de căutare, Neeva, care se bazează pe abonați pentru a genera profit și nu pe reclame. A decis să ia aceastp decizie după ce a văzut cum Google acționează pentru a se asigura că reclamele aduc cât mai mulți bani, de mult în dauna confidențialității utilizatorilor.
„Aceștia [n.r- Google] nu sunt interesați de confidențialitate, deoarece afacerea lor se bazează pe colectarea și exploatarea în masă a informațiilor. Imaginați-vă o companie responsabilă de aprovizionarea cu apă a întregii planete… o companie cu scop comercial. Căutarea și accesul la informații sunt la fel de elementare, iar de acest lucru se ocupă o singură companie”, a mai spus el în interviu.
Uniunea Europeană a reușit să își actualizeze legile astfel încât acestea să reflecte realitatea pe care utilizatorii blocului comunitar o trăiesc în mediul online. De la practici ascunse și dăunătoare, până la sisteme de exploatare a datelor personale, marile companii din tehnologie profită de poziția dominantă de pe piață pentru a acționa doar în interes comercial fără să ia în considerare efectele asupra consumatorilor.
Deși UE a reușit să pună la punct legislația cu privire la piața digitală, celelalte țări rămân în urmă și nu reușesc să aprobe legi la fel de dure cu firmele Big Tech. SUA este piața unde se îndreaptă acum cele mai multe priviri și, cu precădere, asupra investigațiilor Departamentului de Justiție asupra Big Tech și legile antitrust care se află în Senatul american.
Mai avem mult până departe, însă e încurajator că statele din întreaga lume sunt conștiente de efectele nocive pe care unele practici ale marilor platforme le au asupra utilizatorilor, dar și a democrației în general.

Articole asemănătoare
Agenția de presă a Rusiei a publicat un editorial care vorbea despre victoria din Ucraina… înainte să se întâmple
Candidații la prezidențiale folosesc rețele de conturi inautentice pe TikTok pentru a se promova
Un cunoscut furnizor de servicii telecom, anunț important privind rețeaua 5G din Capitală
Președintele de onoare al AUR, elogii aduse lui Zelea Codreanu și Ion Antonescu… în direct la TV
Google a testat ștergerea filei Știri din motorul de căutare