Un fost director al Google spune că societatea are nevoie de legi antitrust care vizează companiile Big Tech
Un fost director executiv al Google este de părere că mai multe legi și acțiuni antitrust reprezintă singura metodă prin care societatea poate opri practicile dăunătoare ale companiilor Big Tech.
Sridhar Ramaswamy, fostul șef al departamentului de advertising din cadrul Google, spune că un mediu competitiv este esențial dacă ne dorim protecția datelor personale pe internet. Regulamentele antitrust care încearcă să reglementeze puterea pe care giganții din tehnologie o au sunt menite să ofere un spațiu echitabil și competitiv astfel încât firmele mici și mijlocii să poată concura cu marile companii chiar dacă nu dispun de aceleași resurse.
„Concurența în domeniul tehnologiei este necesară pentru a se asigura că oamenii pot avea o viață privată online, deoarece marile companii precum Google nu se vor preocupa niciodată cu adevărat de confidențialitatea utilizatorilor”, a declarat Ramaswamy pentru Axios.
Ramaswamy a lucrat pentru Google timp de 15 ani și a dezvoltat sistemul de ad-uri al companiei. A plecat în 2018 și a fondat propriul motor de căutare, Neeva, care se bazează pe abonați pentru a genera profit și nu pe reclame. A decis să ia aceastp decizie după ce a văzut cum Google acționează pentru a se asigura că reclamele aduc cât mai mulți bani, de mult în dauna confidențialității utilizatorilor.
„Aceștia [n.r- Google] nu sunt interesați de confidențialitate, deoarece afacerea lor se bazează pe colectarea și exploatarea în masă a informațiilor. Imaginați-vă o companie responsabilă de aprovizionarea cu apă a întregii planete… o companie cu scop comercial. Căutarea și accesul la informații sunt la fel de elementare, iar de acest lucru se ocupă o singură companie”, a mai spus el în interviu.
Uniunea Europeană a reușit să își actualizeze legile astfel încât acestea să reflecte realitatea pe care utilizatorii blocului comunitar o trăiesc în mediul online. De la practici ascunse și dăunătoare, până la sisteme de exploatare a datelor personale, marile companii din tehnologie profită de poziția dominantă de pe piață pentru a acționa doar în interes comercial fără să ia în considerare efectele asupra consumatorilor.
Deși UE a reușit să pună la punct legislația cu privire la piața digitală, celelalte țări rămân în urmă și nu reușesc să aprobe legi la fel de dure cu firmele Big Tech. SUA este piața unde se îndreaptă acum cele mai multe priviri și, cu precădere, asupra investigațiilor Departamentului de Justiție asupra Big Tech și legile antitrust care se află în Senatul american.
Mai avem mult până departe, însă e încurajator că statele din întreaga lume sunt conștiente de efectele nocive pe care unele practici ale marilor platforme le au asupra utilizatorilor, dar și a democrației în general.
Articole asemănătoare
Recorder explică ce s-a întâmplat după reportajul de la Apele Române
Ce sunt procesele SLAPP, folosite împotriva jurnaliștilor, și cum a ”diluat” Consiliul UE legislația anti-SLAPP
Brigitte Macron, ținta unui fake news. Soția președintelui Franței vrea să îi dea în judecată pe cei care răspândesc informații false
Donald Trump a preluat o conspirație promovată de propaganda rusă
Propaganda rusă, amplificată de creatori de conținut controlați de Kremlin